Jag duger !

Varje gång jag har fört upp lag i högre divisioner får jag höra att jag är kass som tränare.
En ganska märklig situation.
Jag har varit tränare i över 10 år och fört upp Värnamo, Skillingaryd, Wrigstad Barnarp det senaste laget förlorade en match på två år i seriespel.
Jag kom 2a i serien med Månsarps damer..
Men lika förbannat handlar det om att jag har haft tur, självspelande piano osv.
Hur fan kan man säga detta?
I Värnamo hade vi ett ungt lag jag satsade då på en mix av ung talang och rutin.
Samt en spelide´´ som jag använt sen dess fast den har givetvis utvecklats genom att innebandyn har utvecklats ,  jag vet att den funkar.
Vi förlorade tre matcher i serien det året.
I Skillingaryd var jag en nödlösning som det kallades för, men även då vann vi serien efter en fantastisk våravslutning med endast en förlust, då hette det bland vissa inga namn att det var spelarnas förtjänst enbart.
Men så har det alltid varit när det gäller mig och min innebandy.
I Wrigstad var det killar som var 15 år som var stommen, även där satsade jag på dom unga killarna och det blev ett jävla liv bland dom äldre vi krånglade oss upp via kval.
Jag minns speciellt en match då vi spelade mot Panthern , matchen var jämn vi fick spela 3 mot fem , Peter Sjögren nu Landslagmålvakt och ankare i Warbergs superliga lag stod i mål.Gustav Fromell 15 år idag i IFK Stockaryd div 4a, Mats Söderqvist i dag i Superligalaget Färjestaden samt Daniel Khan idag i Fagerhult div 1, samtliga 15 år då  valde jag i det läget  att satsa på dom  för att dom var bäst och hade bäst inställning.Vi kontrade in 5-3 med två man mindre.Och vann matchen.
Barnarp var ett väldigt mediokert div 5 lag.
Första träningarna undrade jag vad fan jag hade givit mig in på.
Det gick inget vidare första året men att bygga upp ett lag tar tid, vi kom väl 5a . 6a i div 5 första året.Men sen började detaljerna komma på plats , vi förlorade bara en enda match året efter och gick upp i fyran.Där vann vi alla utom än som vi spelade oavgjort och tråkigt nog var det i sista matchen.Men Barnarp visade en inställning till både träning och matcher då kommer man att komma långt.
Jag hoppas verkligen av hela mitt hjärta att dom hänger kvar i div 3.
Nu har jag ett ungt lag igen i Värnamo IK.
Killar som mesta dels är födda 90 -91 , det går inget vidare för oss ,men mycket är nytt för dom sen förra året.
Jag är säker på att vi kommer att klara oss kvar och kommer att ta steget upp i div 3 om tre år som är klubbens målsättning för så duktiga är dom.
Sen skall man ha lite tur också för att vinna en serie, den turen jag har haft är att jag har haft killar som har offrat sig att träna hårt och haft viljan.
Det är därför det känns jävligt tungt att alltid få höra att jag inte kan något om innebandy osv.
Men resultat och tabeller är aldrig något som ljuger.
Jag vet att jag är bra och att jag duger som tränare och jag skall bevisa det igen !

Mvh Blomman

Postat av: Chris

Ja du är för jävla bra! eller hur ha ha.

2007-12-20 @ 17:42:22
Postat av: Bezi

Mycket rolig läsning blomman ha ha rakningen var ju kanon.

2007-12-20 @ 17:54:58
Postat av: Sherlock

Daniel Kristoffersson
Mobil: 073-0471783
Polgatan 3
335 32 GNOSJÖ

Där har du namnet blomman, han är en sopa i Gnosjös B Lag.

2007-12-20 @ 18:40:06
Postat av: Blomman

Han skall skratta utan tänder*s*

2007-12-20 @ 18:41:39
Postat av: Carro

Vilka är det som snackar så mycket skit? Har dom inget bättre för sig, eller? Verkar ju inte bättre. Du är bra och det vet du om. Försök att skita i vad dom säger, dom snackar bara dynga och det vet dom om. Du har alltid varit en bra tränare och det är du fortfarande!

2007-12-20 @ 21:06:37
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se
Postat av: Baggen

Skit i dom Peter!När kommer du till Götet nästa gång då?

2007-12-22 @ 09:56:03
Postat av: Blomman

Det är bara tragiskt att se en massa anonyma påhopp.
Men jag skiter i dom.Man ser ju hur bra de går för vissa lag drekt pinsammt.
Sen var det något pundhuvud som skrev kom tillbka när du har varit högre upp en div 4a,Både när jag tränae Värnamo och Skillingaryd spelade vi i div 3 ,så alla verkar inte ha alla hästar hemma.

2007-12-22 @ 12:47:42
Postat av: Pallo

Fan blomman dina blogg är jävligt kul.
När skall vi svinga en bira då?

2007-12-22 @ 20:12:31
Postat av: Lasse

God Jul Blomman och hoppas att du får en trevlig jul.
Forza GAIS !

2007-12-24 @ 11:45:01
Postat av: Gurra G

God Jul Blomman.Gott Nytt år också Glad midsommar och Glad påsk.Nu är allt med he he.

2007-12-24 @ 13:46:51
Postat av: Släggan

Hmm...dåligt med uppdateringar av bloggen Blomman!! Ajajajaj...hahaha

2007-12-29 @ 21:32:19
URL: http://sledgemeister.blogg.se
Postat av: Blomman

Vad fan släggan ha ha jag jobbar ju jämt när skall jag hinna med*s*
Jag skall skriva något inför nyår kanske.

2007-12-30 @ 08:02:19
Postat av: Släggan

Jobbar...kallar du fika & berätta rövarhistorier för de gamla att jobba?? *s*

2007-12-30 @ 18:50:40
URL: http://sledgemeister.blogg.se
Postat av: Blomman

Ha ha rolatormannen!
Där snart därså jag får ta hand om dig med ha ha.

2007-12-30 @ 19:50:55
Postat av: Släggan

Hahaha...ja...fan vet...hehe

2007-12-30 @ 21:38:03
URL: http://sledgemeister.blogg.se

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: