Livet är svårt !

Carlshamns innebandy tjejer skulle åka på match.
Och fontalkrockar med en bil där föraren dör i den mötande bilen.
Och Carlshamns tjejerna blir allvarligt skadade.
Hur skall man komma igenom sånt ?
Jag tänker på dom anhöriga till alla inblandade, vilken chock.
Man tror ju inte att sånt skall hända sin egna, men tyvär sånt händer.
Lekeryd IBK minste en kompis , lagkamrat förra året i en bilolycka.
Tragist och hemskt.
Men dom fick jobba sig igenom detta precis som Carlshamnstjejerna också måste göra.
Sorgearbetet är viktigt man måste få sörja och och det kommer att bli jobbigt men trots allt tjejerna från Carlshamn lever och det bevisar att det finns något ! om det är gud eller var det är det vet inte jag men någon höll en vakande hand över dessa tjejer.
Man undrar hur skall dom anhöriga till tjejen som dog komma över detta?
Just nu så tror jag inte att dom tänker att dom aldrig skall komma över detta men jag vet att det går.
Jag har också haft kompisar som har gått bort aldeles för tidigt.
Bland annat när jag var 17 år så körde min kompis Micke ihjäl sig på lät mc.
Man trodde inte det var sant när man fick reda på det men tyvär så var det det.
När jag var och hälsade på mina föräldrar i Bollnäs i sommras så passade jag på att lägga en blomma på Mickes grav, jag snackade lite med honom och det kändes skönt.
Även om jag inte fick något svar, så var det bara en känsla att han kanske hörde vad jag sa.
Jag pratade om många fina minnen som vi hade haft ihop.
När jag skulle åka från kyrkogården kom det en dam som undrade vem jag var.
Jag sa att jag hade varit kompis med Micke.
Och i den lilla byn känner alla, alla .
Så då sa hon ja ha , det är du som brukade vara här på sommaren *L*
Ja sa jag det är de.
Och vi småpratade en stund sen gick jag,
Jag bad henne hälsa Irma och Rune Mickes föräldrar, och det skulle hon göra.
Så jag vet vad alla i Carlshamn går igenom just nu , det är svårt.
Och jag tänker på er.
Idag den 1 advent skall jag tända ett ljus för alla som var med i olyckan och till deras anhöriga.

Mvh Blomman

Postat av: Linda

Tack för att du tänker på oss i Carlshamn.
Du verkar vara en fin människa.

2007-12-02 @ 11:43:25

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: