Snart julafton ! hur mycket punk är det ?

Jag älskar julen.
Helst vill jag börja att pynta en 3 månader innan men givetvis så fick jag inte det när jag bodde i hop med min fru.
Men nu när jag bor själv så gör jag som jag vill.
Tomtarna är på plats.
Julskivorna går varma.
Jag tycker det är så mysigt med julen, men inte stressen som blir.
Man jagar ihjäl sig och stimmar denna dag som en tok.
Man börjar på morrgonen att snygga till sig laga mat, kanske till och med slå in dom sista julklaparna , väcka barnen, hämta mormor, hämta Ewas syrra, som aldrig kommer i tid.
Men lika förbannat så älskar jag denna högtid.
När jag var barn så fick man alltid en julklapp på morrgonen, typ något spel eller något sånt så man skulle kunna roa sig med till middagen.
Efter middagen var det ju Kalle som givetvis är tradition nu med.
Men i år jobbar jag på julafton så jag lär missa detta om inte jag och panchisarna kan kolla på tv på jobbet.
Men hur mycket punk är det att gilla julafton ?
Inte ett skit antar jag.
Men jag hoppas på ett snöfall och lite glögg och någon julklapp, så går även denna jul i hamn.
För julen är så fruktansvärt fin.
Och det är den finaste högtiden på hela året.
Men punk är det fan mig inte !

Mvh Blomman

Postat av: Micke J

Blev det nån långresa till Kalmar imorrn för att se de två lagen som kommer gå upp i tvåan göra upp?

2007-12-07 @ 16:33:54
Postat av: Blomman

Nej tyvär Micke !
Jag jobbar idag lördag i morrgon tänker jag bara softa.
Men ni får ta klara er en då.Och lycka till båda lagen.

2007-12-08 @ 06:12:55

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: