Äckligt diciplinerat !

Det var en gång en hockytränare med det finskklingande namnet Timo Lathinen som tränade Malmö Red hawks.
Som myntade utrycket "äckligt diciplinerat".
Precis så "äckligt" spelade vi i fredags matchen mot Alvesta borta och vi vinner med 4-1.
Tack vare ett ruggit försvarspel, Alvesta hittade inget motmedel mot det.
Och det glädjer mig oerhört.
Mina unga krigare sliter så hårt match efter match men vi har drabbats av tunga förluster men igår satt allt på plats.
Bra målvakts spel, bra backspel ,diciplinerade centrar, och vassa forwards , ja då vinner man så klart.
Jag är ju tränartypen som vill bygga bakifrån.
Med ett starkt försvar, och jag vinner hellre matcherna med 1-0 en 10-9.
Men vi är ju olika som tränar typer och tur är väl det*s*
Kan vi vi spela så i varj match så bör vi komma på den övre halvan, men ibland när man tränar väldigt unga killar så kan det hända att man får stora svackor i matcherna och det är de vi måste jobba bort.
Men som sagt jag tror på Värnamo IK som förening dom jobbar på rätt sätt och bygger från en stark ungdomssektion.
Så dessa killar kommer säkert att nå framgång så småningom, antingen med mig som tränare eller någon annan som kan göra det bättre än jag.
Det viktigaste är tron i gruppen, att man tror på det man gör även att det tar tid.
För tid det tar det att bygga upp ett lag , minst en säsong får man räkna med.
Nu laddar vi redan för nästa match mot Sävsjö IBF hemma i Coleseum.
Välkommna !

Mvh Blomman

Postat av: # 51 sik gammal lirare

bra blogg ,kul att läsa ha det bra vi hörs,om du nu kan lista ut vem som skrev.....

2009-05-22 @ 23:48:16

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: