Dödstraff eller 10 år i elektriska stolen ?

Efter det att Englas mördare Anders Eklund åkte fast så har det diskuterats om vi skall återinföra dödstraffet i Sverige igen.Jag känner att det är som att gå tillbaka två hudra år i tiden.Jag har läst en hel del inlägg om ämnet och det som oroar mig mest är att det finns ett antal människor som skriver tex döda , honom skjut honom , tortera honom skär kuken av honom osv.Då undrar jag hur står det ställt med dom människorna? .Han skall givetvis dömas till ett straff som är propagerat till brottet för mord.Vilken bör ge livstids fängelse.Sen att man kan hata honom det förstår jag mycket väl.Men han sitter ju nu inom lås och bom i alla fall.När det gäller dödstraffet så kan vi tex tycka att det är för jävligt att Kina torterar och att dom har dödstraff, att vissa stater i USA har dödstraff, då skall vi vara så jävla rediga.Men vi kanske skall införa officella hängningar inför folkmassor , stening , hugga av kroppstelar för småtjuvar  etc?Nej skärpning nu svenska folket vi måste ha ordentliga straff det håller jag med om också men jag vill inte tillbaka till medeltiden.Hur många gånger har det inte hänt att folk som har fått pliktat med sina liv sedan har bevisats vara oskyldiga? Är det ett sånt Sverige vi vill ha ?Jag tycker nog att Sveriges lagar är rätt så ok och dom som tror att det är paradiset att sitta på kåken vet nog inte vad dom pratar om.Sen undrar jag om nu man vill ha dödstraff då är man ju inte bättre en mördarna? vad ger dom rätt i tex USA att ta en annan människas liv även att han eller hon råkar vara än mördare.Nej vill inte införa dödstraff.Jag är emot våld överhuvudtaget jag är så kallad passefist , jag gjorde inte lumpen utan vapenvägrade, vilket var min protest mot att lära sig döda.Jag gjorde vapenfri tjänst på en högstadieskola i stället för millitär tjänst vilket jag inte ångrar så klart.Jag lärde mig mycket utav det man fick ha hand om elever på skolan och jag billdade till och med ett band med ett par elever det var skitskoj.
Till sist döm Anders Eklund till ett rejält straff men skippa skitsnacket om att vi skall införa dödstraff i Sverige igen för det blir bara patetiskt, det är 2008 nu inte 1508.

Mvh Blomman

Postat av: Frugan

Bra!! Håller med dej helt o hållet, man måste skilja på straff o hämd!

2008-04-22 @ 15:31:11
Postat av: Petter Almqvist

Jag tycker inte heller att man skall ha dödstraff.Det är fel att ta ett människoliv!Oavsätt om det är en simpelmördare eller med hjälp av lagen , så är det alltid fel att döda.

2008-04-23 @ 02:33:58
Postat av: Sanna

jag tkr att du är knäpp.. de är ju ingen som tvingat anders eklund tex att begå brott. Dödsstraff är helt rätt tkr jag. De är helt självförvållat från anders sida och vafan skall vi slösa våra skattepengar på honom för- nej fyfan skjut aset säger ja bara

2008-04-24 @ 11:37:05
Postat av: Blomman

Tack Sanna för komplimangen ha ha!Då tycker jag att du skall ta och tänka till en aning, du säjer skjut aset! hmm undrar inte om man skulle ta och bura n dig då, du verkar ju samhällsfarlig.

2008-04-24 @ 12:47:25
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: