Vi har gud på våran sida era jävlar !

I fredags satt man bänkade för att kolla HV-Lindköping och så dramatiskt det blev.HV vinner efter sudden mål av Erik Johansen.Jag har ju sagt tidigare att jag är mer än fotbollskille än hockeykille men nu skall jag  jag gå med i supporterklubben Northsbanks supporters, man kan säga att man har blivit frälst.Jag har ju gillat HV sen dom tog sm guld 95 och nu fick man vara med att vinna det tredje helt underbart.Så på torsdag bär det av till Jönköping för att köpa en HV 71 tröja och betala in medlems avgiften nu finns det bara ett lag i Sverige i hockey och det är HV 71.Nästa år skall jag börja åka på fler matcher även bortamatcher hade jag tänkt, man känner ju en hel del i hvklacken.Igår söndag var jag i Rådhusparken och firade HV med 40 tusen andra HV stollar som var där och hyllade sitt lag, vilket drag det var.Man fick så kallade religösa upplevelser och och då var man ju på rätt plats.Det enda sura nu är att det dröjer ett tag innan säsongen drar igång igen men då skall jag vara oftare på plats.Men sen har jag ju GAIS att följa också drömmen vore ju ett GULD till GAIS men det lär dröja förmodligen får jag aldrig uppleva det under min livstid.Men för att återgå till HV, klubben är ju en väldigt stabil klubb med bra ekonomi och trogna supportar som stöttar sitt lag i med och motgång.Precis som det skall vara , man kan ju bara kolla går herregud 40 tusen människor på plats man trodde att man drömmde.Nu hoppas man att HV kan försvara sitt guld även nästa år men det är det som brukar vara svårt.Färjestad tror jag har gjort det någon gång att vinna två år på raken men jag är inte helt säker , Modo förra årets vinnare åkte ju ut med dunder och brak, det brukar oftast bli ett bakslag året efter man har vunnit.Men vi får se hur det blir.Men jag är i alla fall väldigt glad för HV och alla supportars skull som lägger ut mängder av pengar på att stötta sitt lag.Och för att vinna sm guld måste man ha lite flyt med och en fantatisk målvakt i Stefan Liv.Trots alla utvisningar matchstraff så krigade HV och visade stort hjärta därför vann man.LHC hade inte flytet man hade inte den där matchvinnande målvakten och lite oflyt med ett mål som i rimlighetens namn borde ha varit godkänt , tänker på det målet i sista matchen.Men sen skall man också komma ihåg att HV körde över LHC i två matcher samt vann grundserien överlägset och är mycket värdiga vinnare.Väl mött nästa säsong .

HV BLÅ ÄR DOM BÄSTA HEJA HEJA HEJA HV !

Mvh Blomman

Postat av: HV Fan

Härligt Blomman!Hoppas vi syns till hösten då .HV blå är dom bästa.

2008-04-21 @ 18:05:18
Postat av: Fan av din blogg

Patetiskt och svara som nån annan om sig själv...
Annars har du rätt i att Färjestad lyckades försvara sitt guld, nämligen 98 och vven Djurgården säsongen 2001

2008-04-21 @ 23:06:59
Postat av: Blomman

Vad fan menar du ?

2008-04-22 @ 00:49:07
Postat av: pitepalten

Ja,de bevisade ju att dom var det bästa laget och vann Sm-guld!

2008-04-22 @ 08:46:44
Postat av: Blomman

Helt rätt Pitepalten ......

2008-04-22 @ 12:03:20

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: