Att handla på IKEA!

Jag var på IKEA och handlade lite saker till Kasper och Tobias eller rättare sagt det blev ganska mycket saker. Visst dom har bra grejer och så där men deras betalningsätt är under all kritik. Man skall stå i kassan och scanna in sina saker , övervakad av både personal och bevakningskamera. Detta måste vara det absolut lånsammaste sättet att betala på i världshistorien. Dessutom så hade jag köpt sängar till grabbarna som vi fick hämta på ett helt annat ställe en bra bit från IKEA. Jag höll på att få ett psykbryt, och jag lovar att jag aldrig mer skall sätta min fot på IKEA, det kan ni vara helt säkra på. Man skall inte behöva bryta ihop för att kunna gå ut och handla. Nej tacka vet jag Ullared där har dom vanliga kassor som man kan lägga upp på ett band och bra personal, så IKEA fuck off ! eller ta tillbaks er personal i kassorna. Men den gode Ingvar har väl kommit på att han kan tjäna lite mera pengar om han sparkar halva personalstyrkan och ersätter dom med en ful scanings apparat som tar hur lång tid som helst. Vad bir nu kontentan av alltihopa då ? Jo att jag är helt säker på att IKEA kommer att tappa kunder med detta systemet, jag märkte att det var fler en jag som blev jävligt irriterad.
Aldrig mer skall jag gynna IKEA !

Mvh Blomman


Postat av: Duncan

Tekniken är här för att stanna Blomman. Like it or not. Gör en punklåt om skiten vetja!

2008-08-08 @ 17:19:35
URL: http://duncanblomdal.blogg.se/
Postat av: Blomman

Ha ha ja så är det nog Ducan. Men lika förbannat hatar jag att handla där. Men låt hmm ja varför inte.

2008-08-08 @ 17:34:58
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Carro

Vadå? Har dom tagit bort ALL personal från kassorna? :s Här kan man scanna sina saker själv eller stå i kassan, you're own choice .. :D

2008-08-08 @ 23:00:56
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se/
Postat av: Mattias

Jag vet inte hur det är hos er, men i Stockholm finnsdet både kassor och det nya självscanningssytemet. Tycker det är toppen, då kan man välja om man vill stå i kö och få service eller inte. Regeln med max 15 saker för att scanna själv gör ju att det går snabbt och smidigt! Nej tacka vet jag IKEA, underbar affär, men bra priser och alltid parkering. Vad jag vet så får man inte det på Ullared

2008-08-15 @ 13:52:28
Postat av: Blomman

Mattias !

Här finns ingen kassa med personal, det tar aslång tid och scanningen tar en massa tid, och den fungerar dåligt. Ullared är kanon på en massa sätt, och jag har då aldrig haft problem med parkeringen. Men smaken är som röven klöven.

2008-08-15 @ 17:34:44
Postat av: Pitepalten

Nä,usch fy för Ikea skit varor,som finns i hur många ex,det ser ut nästan likadant i alla svenska hem,de mår väl vara billiga men liknar det nåt eller hur länge håller det!?

Nää tacka vettja en lite mer personlig stil i hemmen,och inte instutions liknade möbler!

Ikea hatare!

2008-08-15 @ 19:17:12

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: