Dags för första träningsmatchen !

På onsdag är det dags för den första träningsmatchen för säsongen. Vi möter div 3 laget Ljungby hemma i sporthallen. Vi mötte Ljungby även förra året och då fick vi stordäng med 13-3. Jag hoppas att vi skall ha lärt oss något av den matchen som vi kan ha nytta av nu. Ljungby spelar ju med hög press och kommer att sätta våra backar på svåra prov. Vi har ju tappat fyra spelare denna säsongen och den tyngsta posten är våran målvakt Jesper Karlsson som ville prova lyckan högre upp i seriesystemet. Så idags läget har vi två ganska orutinerade målvakter killar födda 90. Men vi får se om dom står pall mot så här bra motstånd som det trots allt är. Vi har ju en tuff vecka med tre träningsmatcher och en träning och det skall bli kul att se alla nya killarna i matchsituationer. Vi har haft två bra veckor med bra träningar. Och en hel del fys och det lär behövas nu när matcherna kommer igång. Hur laget ser ut vet jag inte för en efter dagens träning, men för våran hemmapublik kommer det att vara många nya ansikten. Vi möter två div 3 lag och ett div 4a lag och mot div 3 lag kommer vi att spela efektiv speltid, medans det blir rullande mot div 4a laget. Jag kommer inte att dra allt för stora växlar av träningsmatcherna många lag har fotbollspelare precis om vi, så resultaten är ganska oviktiga. Men däremot hoppas jag på att vi kan hålla jämna steg och att vi inte förlorar typ med 13-14 mål. Utan att vi kan spela ganska jämt, det är min förhoppning i alla fall. Men det är kul att det är igång i alla fall nu kör vi !

Mvh Blomman



Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: