Fattijons gör comback för en kväll !

Ja tro det eller ej, men Fattijons uppsättning från och med 80 talet gör comback för en kväll. Detta historiska datum är den 31/10 i Uddevalla på Mortens krog. Fattijons bildades av Rolle och Putte, sen har sättningarna varit en mängd olika. Jag har den äran att få ha spelat med dessa gossar. Vi hade våran hardcore/punk period mellan 80 0ch 2004 kan man säga . Vi fanns då och då. och dök upp här och där. Vilka låtar vi spelar på festivalen är en så länge okänt. Men klassikerna jag var full, biljett 350 spänn och Joey Ramone kommer vi med all säkerhet att skaka liv i.Det är  inte omöjligt att våran bästa cover ronka kommer att spelas igen. Hur som haver så skall det bli fruktansvärt roligt. Dels att träffa boysen och dels att uppträda igen. Jag hoppas att någon kommer att återskapa detta på band eller i någon annan form, det hade varit hur tungt som helst.Vi har lyckats att spela ronka under 1 minut, snacka om hastighets rekord i punksvängen. Frågan är om vi kan uppnå tider under detta i os ets heta dagar. Då kommer väl en proppmätt Staffan Hildeborg och frågar! Hur känns det ? Jo tack skulle jag ha svarat vi skall spela röven av allihopa, till skillnad från våra idrottshjältar kan FATTIJONS LEVERERA OCH ÄR BÄST NÄR DET BEHÖVS SOM MEST !

pUnK oN

Mvh Blomman


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: