Så in i Wilda Western kul !

Ja då var årets Wilda Western lajv över för denna gången och jag hade sjukt roligt. Jag vill passa på att tacka alla deltagare som gjorde att lajvet gick att genomföra. Jag ser redan fram emot nästa års lajv och då hoppas jag på en fler karaktärer. Jag tänkte att jag skulle berätta lite vad som hände under lajvet.
Jag anlände ju redan på torsdagen då var jag själv ett par timmar innan dom första deltagarna dök upp. Lajvet började ju inte officiellt för än på fredagen. Karaktärerna som bodde i Slow River, var en Sheriff som hette Derek och han skulle hålla ordning på lagen i stan, han var även en hejare på poker och han vann hela den stora poker tureringen som ägde rum på lördagen. I hans hus bodde Emmet som sålde sin egna wiskey på salonen han verkade ha mycket planer framöver, där bodde även Mystery Jane som hade ett "väldigt" nära förhållande till Sheriffen, även om ingen pratade direkt om det. I samma hus bodde också banjogalningen Billybanjo som enligt ryktet inte hade rent mjöl i påsen sen året innan, det kom fram vissa saker , det ryktades att han skulle eventuellt legat bakom mordet på min bror Jack. Där fanns också den poatisodlande Doc som bodde ihop med sin amishkvinna Rut och deras son juniorer, han sålde visst ett lexir som skulle kunna hjälpa mot det mesta i alla fall om man fick tro honom själv, han är också borgmästare i staden. Sen bodde där även en glädje flicka som hette Agnes och som alla förstår så hade hon fullt upp med att flirta med stadens män, fast det verkade som hjärtat klappade mest för Emmet. I staden bodde också saloon ägaren Jhon och hans sonson Tom. Sen hade vi den svärande och rapande Medina som jobbade hos John. Hon var även syster till Rut, dom drog nästan aldrig jämt.Sen hade vi dom tvåkofösar bröderna Billy och Shane, Billy blev allvarligt skadad vid en indianatack så hade fick uppsöka läkaren i "Junk city", Sen bodde ju även jag där som heter Snekey Pete som är prisjägare jag letade efter min bror Jacks mördare.
  Sen utanför byn bodde det två obehagliga guldvaskare som troligtvis sålde "fulsprit" till indianerna på reservatet som gjorde dom både blinda och krigiska.
Indianerna slog oftast  till när man minst anade och lyckades skada två invånare i Slow  River dels Billy som fick halva armen avhuggen av en förädisk indiankrigare och även Tom som blev skjuten i huvudet med en pil. Nu skall jag väl inte avslöja allt vad som hände  för lite får man ju ta reda på själv om man är med vid nästa års lajv som kommer att gå av stapeln i september nästa år. Bilder kommer att komma upp här på bloggen.
Till sist åter igen tack alla ni som var med och gjorde den här helgen så himmla kul.

Håll i hatten !

Mvh Snekey Pete


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: