Tre poäng -boateng !(snott av Släggan)

Idag vann vi våran första match för säsongen med tvåsiffrigt, vilket kändes mycket bra, men det som kändes bäst  var att alla fick spela för andra matchen på raken. Vi hade två alags debutanter födda 91-92 som fick chansen att visa upp sig,vi hade en reserv målis född 90 som stod halva matchen plus ett antal killar födda 90 som spelade från start.Jag tycker det är skitkul att vara tränare i Värnamo IK med sådanna grabbar som jag har i laget.Och jag fortsätter även nästa säsong.Värnamos ide´ med att satsa mesta dels på eget kommer att ge resultat, nu när många klubbar har kriser, jag tänker inte gå in på vilka här, men jag har stora öron så jag hör en del.Jag tror att VIK kommer att nå div 3 inom 2 år, och det är med mestadels egna produkter.En långsiktig satsning som kommer att bära frukt.Sen har vi åldersmännen som Släggan som har en sjuk inställning är i princip på varje träning och hatar att förlora, och säger sig fortsätta även nästa år, vi har Holle som gjorde comback efter många om och män , och kommer att satsa även nästa år, och säger att det är skitkul och att laget har utvecklats under min och Daniels ledning, sånt värmer  även för en rutinerad räv som mig.Kan vi nu spetsa till det med lite nya killar 4-5 stycken och behålla dom killar i har så är jag rätt säker på att vi kommer att vara topp tre nästa år.Jag vill inte värva sönder det här laget för det finns en massa talang som vi skall ta vara på.Tex Hampus Johansson född 89 men en sådan inställning på matcherna så att man blir helt apatisk, sjukt är ordet han får hur mycket stryk som helst,men en då står han där och aldrig ger igen.Kungligt ! John Cook född 1991, som har tagit ett jättekliv denna säsongen, och ger svar på tal match efter match, utvecklingen är spikrak.Sen har vi dom färskaste spelarna Mattias Eriksson född 1992 och Marcus Hansson född 1991 som har känt på A Laget redan i år.Det finns hur många som helst att dra upp i kullen födda 90, Edde, Flax Palle Dat, Dj Kasper, Ante, mfl.Så Värnamos framtid är säkrad om vi får behålla alla.Sen har vi fått ett klockrent nyförvärv som flyttade till Värnamo från div 1 klubben Östra nämligen Erik Lundh, han är än av dom bästa spelare jag har tränat och då har jag en del på mitt samvete, Peter Sjögren  landslagsmålvakt och spelar i dag i topplaget Varberg, Mats Söderqvist idag i Färjestaden , Micke Bolton, idag i div 2 laget Skillingaryd, David Blomberg i dag proffs Rickard Mattsson poängkung i många år i SIK  Alla dessa var unga när jag hade dom och det är så kul att se hur dom har utvecklats.
Men många lag vågar inte satsa eget utan tror att man vinner något på att enbart värva, FEL FEL FEL som Brasse säger.Våga bygga underifrån och var inte så resultatkåta så skall ni se att framgången kommer.Så jag säger som Släggan TRE POÄNG BOATENG VIK VIK VIK !

Mvh Blomman

Postat av: Släggan

Bra skrivet!!
Nu jäklar piskar vi Sävsjö & sen Westbo, sen är det bara att ut & nöta i den där förbannade Alandsrydsbacken till nästa säsong...hahaha

2008-02-21 @ 16:05:11
URL: http://sledgemeister.blogg.se
Postat av: Blomman

Ha ha släggan , det skall bli kul.Du vet väl att det finns en sadist i varje tränare mohaha.

2008-02-21 @ 18:04:07
Postat av: Släggan

Hehe...jepp...det vet jag, så jag ska börja tjyvträna så fort jag bara kan!! Som sagt...kan jag ligga steget före junisarna så gör jag det...hehe

2008-02-21 @ 18:51:32
URL: http://sledgemeister.blogg.se
Postat av: Blomman

Japp släggan men nu taggar vi inför morrgondagen vår gött att ta den där 6 platsen efter katastrofen innan jul.

2008-02-21 @ 20:05:15
Postat av: Publik

Du har gjort ett kanonjobb med VIK blomman! alla heder till dig och Daniel.

2008-02-21 @ 22:34:12
Postat av: Släggan

Absolut!! Nu gäller full fokus på matchen i morgon!

2008-02-21 @ 22:39:06
URL: http://sledgemeister.blogg.se
Postat av: Blomman

Absolut Sledge !

2008-02-21 @ 22:56:38
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Uffe

Kan bara hålla med!Det har blivit ett jävla lyft sen du kom.Du kan ju innebandy
till skillnad från en del andra.

2008-02-22 @ 01:57:46
Postat av: hmmm

Låter som någon är lite väl självgod här inne nu.

2008-02-22 @ 13:45:58
Postat av: Blomman

hmmm
eller Jilo vilket vill du heta?
Det kan ju vara så att det finns folk som tycker att jag har gjort något bra också.
Och jag är inte självgod , men jag har bra självförtroende eftersom jag har haft en del framgångar med mina lag.
Och jag tror att det kommer att bli en framgång med VIK också.
Lycka till med dom återstående matcherna.

2008-02-22 @ 14:17:06
Postat av: Blomman

Hur var det nu Jilo ? du skulle ju göra stora scopet att avslöja mig på eran hemsida vilket du och criss total misslyckades med.Nu skriver du själv under hmmmm och tror att du skall komma undan med det, ni skickade mms till mig tex.Hånade mig och förlöjligade mig på diverse hemsidor.En ursäkt hade kanske varit på sin plats men icke.Därför skall du och criss aldrig få min respekt haja det.

2008-02-23 @ 13:32:19
Postat av: Vikare

Ha ha blomman jilo är inte bara ful han är dum också.......

2008-02-23 @ 14:03:40
Postat av: Staun

Alla i Gnosjö är fula och dumma.

2008-02-26 @ 15:07:38

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: