Grymma sömnstörningar !

Sen min pappa dog förra året så har jag fått så kallade sömnstörningar. Jag jobbar ju natt så det passar ju mig bra men problemet är att jag inte sover speciellt mycket överhuvutaget. Och det tar på kroppen, man kännar sig sliten mest hela tiden och aldrig känner sig utvilad. Vad finns det då att göra? jo man kan ta insomningstabletter och dom hjälper faktiskt men då blir man så klubbad så man känner sig trött för det. Även när jag är ledig så är jag upp halva natten, och kanske kommer i säng vid fyra, halv fem och går upp vid nio tiden. Det är klart att i längden kommer jag inte att orka ha det så. Men jag hoppas att det skall bli bättre.

När man jobbar med människor som jag gör vill det ju till att man är skärpt på jobbet man har ju ett stort ansvar när det gäller mediciner osv. Och hitils har inte mina sömnrubbningar påverkat jobbet. Och när man är vaken på nätterna så grubblar man ju mycket på en det ena en det andra och det kan man ju inte sova pga av det. Så man hamnar liksom i en ond cirkel. Jag skulle vilja kunna lägga mig 23.00 och sova till 08.00 men det händer aldrig, skulle jag somna tidigt pga utmattning så kan jag vakna bara ett par timmar senare och det är jävligt frustrerande. Så man får väl ta sig till en läkare och försöka reda ut vad det beror på att det har blivit så här. Men frågan är vad dom tänker göra? Jag är ju jävligt skeptisk till tabletter överhuvutaget, jag tycker att det delas ut för mycket till både höger och vänster. Det måste finnas bättre saker. Jag får la testa lite hokuspokus tex reiki. Och se om det ger en bättre efekt på sömnen. Men som sagt just nu vet jag inte riktigt vad jag skall hitta på. Den som har bra tips på hur man skall komma till rätta med problemet får gärna skriva inlägg och tipsa om bra grejer.Ha det bra där ute i den stora världen utanför Skillingaryd, glöm inte att vara snälla och krama varandra mycket  det ger bra och possetiv energi.

Mvh Blomman

Postat av: Gabriella

Har oxo problem med sömnen. Har du provat att läsa strax innan du lägger dig eller ligga o se på en film du redan sett, därav inte behöva koncentrera lika mkt o bli mer avslappnad o bara 'flyta med'. Ibland funkar det på mig!

2008-07-10 @ 23:25:34
URL: http://gabriellas.rattar.e.sexiga.nu
Postat av: Blomman

Tack! Men jag kollar på tv hela natten det hjälper inte en då. Böcker har jag inte provat så det får jag väl testa.

2008-07-11 @ 13:03:36
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: