När skamm går på torra land !

Här kommer lite mer innebandysnack. Jag vill poängtera att detta är mina egna åsikter och inte den klubb som jag representerars åsikter. När man värvar spelare så kan man sjunka tydligen hur lågt som helst för att knyta till sig en spelare. Tex att man pratar skit om den klubben som spelare kanske hade tänkt att gå till utan ha något belägg för det man säger. Nästa exempel när inte det går med skitsnack , ja då lockar man med pengar, klubbor skor etc. När det inte heller går ja då tar man till den stora klubban, du behöver inte åka med på bortamatcherna. Vad är det för en seriös innebandyklubb ? ja det kan man faktiskt undra. Jag har hört så mycket skräckexmpel på hur man går till väga för att få spelare. En annan klubb lockade med fria öl efter fredagsmatcherna, en annan med pengar under bordet. Jag tycker att det här har börjat gå för långt man drar sig inte för något numera. I andra fall kan det vara att man lockar till sig unga spelare som tror att det bara är att kliva in i div 1 från div 5 tex man lovar guld och gröna skogar sen blir det talanger som slutar med sporten i stället, allt för att en smörig ordförande lovade dom ett och annat. som man sen inte kunde hålla. Jag har ett prakt exempel på detta med två killar som jag har tränat, båda spelade i en lägre divsion och var inte mer en 17 år när detta hände. Klubben lovade att fixa jobb till killarna i den staden som dom skulle spela i. Ett halv år på säsongen gick och inget jobb, dom betalade heller inte hyran för grabbarna, så till sist kom kronofogden och knackde på , killarna var totalt ovetande. Så vid jul uppehållet så var grabbarnar tvunga att flytta hem igen. En mycket tragisk historia. Att dom grabbarna överhuvutaget spelar innebandy idag är ett under , men dom var unga och heta och visste så klart inte bättre , man är inte mogen när man är 17 år.  Det är därför det glädjer mig att två så bra killar har lyckats bra efter detta, båda två spelar i div 1 idag. Så mitt råd till er unga lirare! 1 Ha inte för bråtom risken är att ni blir brända 2 Ha någon vuxen med er när ni läser igenom kontrakt osv. 3 Se alltid till att det finns ett återvägskontrakt till moderklubben. 4. Ta aldrig emot svarta pengar det kan straffas sig ordenligt om klubben blir kollad. 5 Gå på magkänslan den brukar till 99.9% vara rätt.

Ha en bra innebandysommar

Mvh Blomman

Postat av: Anonym

Du är inte så jävla dum en då.

2008-07-01 @ 14:14:04
Postat av: Sherlock

Är den där Söderberg som har varit igång nu igen?

2008-07-01 @ 15:40:26
Postat av: Blomman

Oskar , Kalle eller vad du nu kallar dig.

Du har nog inte alla chipsen i skålen. Skriv ditt namn så skall jag prata med dig , eller så ringer du.. Men som vanligt är det alltid anonyma fegsiar som spyr men vågar inte ta snacket , snacka om lågt, plutten!

2008-07-01 @ 16:41:31
Postat av: Carro

Nej han har minsann inte alla chipsen i skålen, HA. Det var minsann ett roligt uttryck :D Vart får du allt ifrån? :0)



Det måste vara tufft att vara en rakryggad innebandysnurrare i de småländska trakterna, du kanske ska anställa mig som livvakt pappa? :D För snart får du nog brända popcorn i brevlådan, bönder.. jag säger då det.. p i n s a m t.



Stå på dig and never ever let anyone else do.

2008-07-01 @ 21:54:08
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se/

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: