Öl en gudadryck !

Jag är en ölälskare och givetvis skall ölen vara ljus och kall ! Mörka öl som kan ätas med sked slinker inte ner i min strupe. Favoriten är svensk starköl procenthalt  5.1 det vill säga aldeles lagom. Öl kan drickas i alla sammanhang , vid tex en bortamatch med GAIS, framför tv,n , vid grillning, stora kalaser.Öl smakar med andra ord alltid gott. Skall ölen vara kall ? ja givetvis en kall öl smakar alltid bäst, ljumna får en liten konstig smak. Är öl rock och punk ? ja givetvis är det de. Kolla vid alla stora festivaler vad dricker man mest ? Jo öl så klart för det är godast. Finns det några ölrelaterade band ? Ja från Trollhättan kommer dom smått legendariska ölpunkarna Ölhävers, dom sjunger bara om öl. Finns det något negativt med öl, ja dom räcker aldrig tillräckligt länge, sen skall man ju också komma ihåg att man skall dricka med måtta annars kan man lätt halka dit och bli alkoholist och det är ju inte speciellt bra. Hur kommer det sig att jag har blivit en sådan ölälskare?  jo förklaringen är lika logisk som genomtänkt , vi är tre syskon en äldre och en yngre. Mamma hade ju bara två bröst så det var ju självklart att jag fick dricka öl. Finns det någon fem i topplista hos blomman? Japp det gör det här kommer mina favoriter. På plats 5. Andersson på flaska, en lagom dos med ljust öl som sitter som en smäck en varm sommardag. Plats 4a. Mariestad lite mer sting än i Andersson. Plats 3. Spendrups 5.0 på burk lite lurig smak som ger en känsla av kusten. På plats 2. Falcon 5.2 på burk en ljus öl som smakar mycket av det goda. På plats 1 svensk stark öl 5.1 har lagom sting  är ljus och  har en fyllig smak en given etta på min topplista. Så om ni undrar vad jag skall göra idag ? jo så är det att ta med en god öl och bara njuta av min lediga helg. Ett sista ord på helgens vägar dont drink and drive.

Mvh Blomman


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: