Vem står när dom andra faller? Blomman står när dom andra Faller!

Lite kaxig överubrik men en då och snott är det också ha ha. Men jag känner det att många sviker sina ideal man byter politk bara för man har fått en fint jobb eller vunnit på lotto. Jag har haft en politisk åsikt sen jag var med i ssu sen 13 års ålder.Och nu är jag vuxen och har behållt mina ideal och min tro på människan. Jag vill försöka ändra på världen men det är inte så enkelt. Jag vill att folk skall må bra  och att det skall bli ett rättvisare samhälle. Men med den här regeringen som är nu, så lär klyftan mellan rik och fattig bli en större. Dom blå vill ju att det inte skall finnas en svensk som är långtidsjukskriven eller att råka få bidrag pga en det ena eller det andra. Visst man skall jobba osv, men om det inte finns jobb eller man inte mår bra skall man skjutas då ? Mina låtexter handlar ju mest om folk som inte mår bra eller hur jag jag se på världen utanför mitt fönster. Visst många kan tycka att jag skriver depprock men det är ju så det är. Alla kan inte få allt  instoppat i truten med en silversked. Det finns många där ute som lider, och har det jävligt , det är våran förbannade skyldighet att hjälpa inte stjälpa.

Det finns barn som mobbats i hela sin skoltid och hur fan skall dom bli hela människor igen  utan stöd från oss medmänniskor. Det finns unga tjejer som skär sig för att dom kan inte känna smärtan på något annat sätt skall vi bara stå och titta på och tycka att dom är dumma i huvet och är löjliga? Det finns dom som har föräldrar som super skallen i bitar varenda helg och slår sina barn , fruar mm skall inte samhället reagera då ? Nej då tycker dom blå att man får skylla sig själv om man råkar illa ut och då skall man fan inte ha någon hjälp, så sjukt att man blir mörkrädd. Jag hoppas på att om jag skulle få se någon som råkar illa ut att jag skulle reagera och inte stå och se på som ett fån som många gör, det är ens plikt att rycka in om något händer andra, det verkar som människan är grund och botten är feg och lever under principen sköt dig själv och skit i andra. Visst finns det situationer som skulle kunna vara jävligt obehagliga men i alla fall. Stå upp för människan annars kommer vi snart ha ett neanderthalar sammhälle, är det så vi vill ha det va ?

Mvh Blomman

Postat av: Anonym

sossarna är ju i princip blåa.

2008-07-30 @ 08:04:42
Postat av: Blomman

Jo eller hur! Noll koll eller?

2008-07-30 @ 14:54:52

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: