Vita viskningar , nytt matrial och lokalpatrioter !

Tre grejer i samma kåseri! inte så dåligt av en gammal man som jag. Jag har köpt en ny gitarr en vit viskning som den gode Lundell sa om sin stratocaster. Jag har länge letat efter en sådan typ av gitarr och äntligen hittat den helvita skönheten. Och då kommer helt osökt in på nytt matrial och då snackar vi låtexter. Jag har ett helt album klart i huvudet , det är i alla fall vad jag tror själv , men sen skall man ju få ihop det med som det heter. Men min dröm är att ge ut en skiva en  gång i livet som singelartist men hur det blir med det de får vi se. Jag kommer att lägga upp en ny hemsida med mig själv och mina låtar allt eftersom dom blir klara, och som sagt det finns en hel del att skriva om ! orättvisor härjar fortfarande i världen, nya puckon dyker upp som man kan få insperation av. Den nya gitarren är av märket Leslie Jennings inte helt känd men fruktansvärt läcker. En gitarr skall man behandla med värme ungefär som en kvinna med andra ord.

Nu till ämnet lokalpatrioter, allt som oftast på sådana småställen som Skillingaryd finns det ett gäng så kallade lokala kändisar det är sådana som man hör om allt som oftast! mestadels positiva saker men också en del negativa. Jag vet inte vad jag räknas som men tydligen var jag inte tillräkligt känd för att skriva på skillingaryd.nu. Jag berättade om min reseberättelse till Göteborg och matchen mot Ljungskile och genast blev det ett hugg och ett mail från den lokale webmastern. Jag skulle bara skriva om lokala saker och då menade jag på att det är väl lokalt om en invånare som håller på GAIS berättar om en resa, precis likadant som en annan lokal kändis berättar att han är i Argentina och skriver om det. Jag anser att vi lever i ett ganska fritt land, där man skulle kunna få skriva om vad man vill men inte på skillingaryd.nu. Där är det viktigare att man tar upp varför det ser så fult ut vid Statoil, eller var fåren skall ta vägen  i fårahagen. Jag förklarade för webmaster att jag gillar fotboll och tycker det är kul att skriva om det, sen gillar säkert inte alla det , och det får man ju aceptera det är som sagt ett fritt land vi lever i. Så jag tycker att den här lokalpartriotismen kan gå över styr ibland men det är ju bara min åsikt.

Mvh Blomman

Postat av: Johan

Hej. Tänkte bara höra nu på efterhand vad du tyckte om gitarren? Funderar att köpa en likadan. Är du en erfaren gitarrist? Hoppas jag får svar.



/Johan

2009-02-25 @ 15:46:41

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: