Glad midsommar eller finns det rattfulla i trafiken ?

Idag är det midsommarafton 2008 och idag kommer det finnas 30% rattfulla på våra vägar. Idioter som inte fattar att man inte sätter sig i bilen när man har festat. Idag kommer oroliga föräldrar att få beskedet att eran son eller dotter har körts ihjäl av ett rattfylo. Denna helgen är den värsta helg utav alla när det gäller rattfyllor,för jävligt men så är det. Jag kan inte för mitt liv begripa hur folk tänker, när det gäller bilkörning och fylla. Bilen blir ju ett mordvapen när man sätter sig i den med alkohol i blodet. Så snälla låt inte mig få läsa i morrgondagens tidning svartaste helgen på hela året 16 dödade osv. Snälla låt bilen stå om du har tänkt att dricka .Snälla var modig och stoppa dom som du ser dricker och tänker köra. Snälla ring polisen om du misstänker rattfulla i trafiken. Jag hoppas annars att alla får en trevlig midsommar, festa gärna men gör det med förstånd så vi alla kan få uppleva morrgondagen. Själv tänker jag fira som sig bör med öl snaps sill färskpotatis , jordgubbar även att jag inte äter jordgubbar så finns det ju andra som gör det. Sen kan det hända at jag tar vägen upp till Grönelund för att titta på frisksportarnas midsommarfirande. Vi har ju storheter här i Skillingaryd idag*s* Sten och Stanly gör ett besök precis som Littel Gerhard ja ni såg rätt. Patetiskt så att man kan spy. Nej jag skulle aldrig gå att titta på ett dansband! det talar emot min punksjäl. Men man får aceptera dom som vill göra det, de är ju trots allt ett fritt land även att en del har svårt at fatta det. Så ha det nu bra i midsommar och ta det lungt och gör inget som inte jag skulle ha gjort.

Mvh Blomman


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: