Gubbjävel och gråa hår !

På söndag fyller jag 45 år , fy fan inget att fira att man blir äldre det suger fett. Fast sammtidigt är det ju oundvikligt att man blir äldre men det är inget kul. Nu har jag bara 5 år kvar tills jag är 50, jag minns när min farsa fyllde 50 då var han ju döööö gammal. Det var ett stort baluns med många gäster. Visst det var en kul fest men en då fira någon så blir så jävla gammal! Men snart är man själv där en patetisk gubbjävel som gör allt för att dölja sin ålderdom, färga håret, har öronhängen , och armarna fulla med tatueringar. Men en då så har det sin charm att bli äldre, jag ser på mitt jobb panschisar som är urgulliga. Jag hoppas att jag blir sådan när jag blir gammal, men man blir väl en grining gubbafan som skriker anarki och kaos och lyssnar på Sex Pistols i stället för frälsningsarmen´. Men jag skall sitta där på hemmet en dag och inte rulla tummarna utan tänka tillbaka på min ungdom att jag hade det jävligt kul. Därför skall man ha så kul man bara kan när man är ung, man måste ha rätt att göra sina egna misstag och stå för dom konsekvenser som eventuellt kan uppkomma. Nu menar jag inte att man skall bli en rövare, men om man skulle göra en dumhet så är inte det hela världen , man kan rätta till saker och ting och bli en bra människa när man växt färdigt. Alla gör dumheter eller misstag och sen ångrar sig det är helt ok. Men bara man låter det stanna vid en gång och inte gör om det. Jag har inte många regler för mina barn och har aldrig haft heller, men det finns en ömsesidig respekt mellan oss. Jag respekterar dom om dom respekterar mig och det jag tycker. Vi är inte alltid överens men för det mesta går allt att lösa. Sen försöker jag att hänga med i deras snack så man inte är helt offside i deras värld. Det är häng, data spel brudar fester sport det är sånt dom snackar om och då får man försöka att hänga med i svängarna. Det är inte alltid lätt men jag försöker i alla fall. Jag tycker att många föräldrar har alldeles för mycket förbud, då blir det bara roligare att trotsa dom sån var jag när jag var ung.Mina föräldrar var rätt tuffa men aldrig elaka, men dom hade regler och då gjorde man allt för att bryta dom. Sa dom si så gjorde jag så allt för att retas. Men jag tror en då att jag blev ok som äldre och kanske en farsa som dom kan aceptera även att jag har fel och brister. Nu får jag se fram emot min födelsedag så jag får väl räkna alla gråa hår som kommer efter söndagen. HIPP HIPP HURRA !

Mvh Blomman

Postat av: Frugan

Du är go även om du är gammal ;) haha

2008-06-26 @ 14:54:51
Postat av: Blomman

Tack för den passningen ha ha!

2008-06-26 @ 15:04:30
Postat av: Du vet vem

Blomman !

Ålder har sin skönhet det med. Ha det bäst!

2008-06-26 @ 19:44:44
Postat av: Carro

Sonnie Olson: Han har dyslex.



Jag tror inte ett dugg på att du knarkar, du är en person som skriver anonymt och jag antar att du inte har något bättre för dig. Sonnie Olson är knappast ditt riktiga namn. Ett tips, skaffa en egen blogg som du kan hänga på, du är bara som en finne i röven dvs jävligt irriterande. Och iofs skrattretande också. Det är pinsamt att det finns människor som du.

2008-06-29 @ 15:31:11
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se/
Postat av: Caroline

Yeah, yeah... I have send you a card :D Ringer senare, får se om du är hemma då, grattis o grattis, kram!!



och till "sonnie" så menar jag att de ska stå DYSLEXI, glömde i:et där..

2008-06-29 @ 15:35:58
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se/
Postat av: Blomman

Sonny !

Dina så kallade inlägg passade inte här.

2008-06-29 @ 15:41:49
Postat av: pitepalten

Men grattis i efterskott till gubbe!haa!

2008-07-08 @ 09:15:23

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: