Sommar och sol och koskit i hagen !

Ja då har den äntligen kommit på allvar , vadå ? jo sommaren. Men tror ni att man är nöjd en då? Nej nu gnäller man på att det är för jävla varmt i stället. Fast jag är ju av naturen en sommarmänniska jag gillar värmen det är bra för mina leder så jag lider i det tysta även att det är varmt. Men hellre varmt en den där jävla vintern. Sen är det ju det här med grillningen, när helgen kommer så kan man ge sig fan på att 100 grannar runt omkring plockar fram grillarna till alla veganers förtret. Men kött är gott och jag gillar kött. Och jag tycker inte att man skall äta upp djurens mat. Fast det här med grillning blir gärna lite patetiskt då man ser att mannen i huset grillar som den värsta Melker kocken och ser jävligt viktig ut ha ha. Men en då en rätt rolig företelse. Sen har vi det här med kärleken, på sommaren blir alla så äckligt kära i varandra, åå jag har aldrig varit lyckligare kan man höra. Men min fråga är blir man aldrig kär på vintern? ja fan vet. Sen på sommaren skall man hinna med så jävla mycket, man skall på semester, man skall träffa sin släkt som man aldrig träffar annars under året, umgås med vänner , göra ordning i sin trädgård , olja trägårdsmöbler osv, fan på sommaren skall man ta det lugnt och inte stressa. Se på mig jag är en livsnjutare, jag jobbar men sen därefter tar jag det lugnt, gott att bara sitta i solen med en kall pilsner och bara vara glad.Sommaren är också hustrumisshandlarnas tid, i   undersökningar så har det visat att det är just den tiden på året så ökar kvinnomisshandeln, jag vet inte om det är just för att det blir mer sprit i bilden, eller vad det beror på, men så är det i alla fall. Sen har vi ju dom där förbannade myggen och, blinningar och knotten också, det är satans verktyg på jorden, jag verkligen hatar dom.Jag får så stora bett så det ser ut som jag har fått spetälska. Jag fattar inte att dom måste finnas! utrota fanskapen. Tex är man hos några vänner har tagit sig ett par stänkare och sitter på en altan, vem tror ni får gå in först ? jo jag  för att  inte klarar av att sitta ute bland myggen. Så jäkla tråkigt. Men jag gillar sommaren en då man får bryta ihop och gå vidare helt enkelt. Snart så är det vinter så man får passa på att njuta nu, ha det gott alla sommarälskare! och  simma lugnt !

Mvh Blomman


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: