Äntligen dags för den allsvenska premiären !

382392-15

Nu har man gått några månader och man har laddat för den allsvenska premiären.
Mitt lag GAIS möter Elfsborg hemma.
Förra året vann GAIS  hemmamatchen men föll stort borta hela 5-1.
Men då fick man en man utvisad redan i den första halvleken.
Det är svårt att säga vad GAIS står i år,det har ju inte kommit några namnkunninga nyförvärv.
Men en brasse har det kommit som ser intressant ut ,men frågan är om det räcker?
Att vara GAISare är att utsätta sig själv för ett lidelse.
Antingen så är det himmel eller helvete.
Jag önskar att man kunde få en rätt lugn säsong i årets allsvenska typ mittenlag,men sånt händer ju inte.
Men när det gäller premiärmatcher förlorar sällan GAIS,första året man kom tillbaka , vann man mot Öis med 2-0 och James Keene, nu i Elfsborg gjorde båda målen.
Förra året kryssade man mot Bajen hemma.
Så hur går det då i år?
Jag tror att GAIS kan mäkta med ett oavgjort resultat typ 0-0 1-1, vanliga resultat i premiären.
Och Elfsborg borta får nog räknas som en väldigt tuff premiämatch.
Jag kommer att vara på plats i Göteborg och stötta laget givetvis.
Träffa lite goa gubbar och snacka GAIS.
För det är ju så att stämmningen i klacken har alltid varit god.
Vi genom lider ju många matcher tillsammans där samtliga biter på naglarna , svettas och våndas.
Och blir det seger ,ja då kan en resa på 60 mil tur och retur vara hur rolig som helst.
Jag tippar att GAIS kommer att hamna på 9-10 plats i år.
Allt annat som blir bättre är en bonus.
Så vem vinner då ?
Jag hoppas givetvis att inte IFK försvar sitt SM guld.
Så jag tippar på dom här tre.Kalmar,Elfsborg eller Djurgården.
Dom känns som dom hetaste kandidaterna.
Men den som lever får se.

GGG AAA III SSS ,GAIS GAIS GAIS

Mvh Blomman

Postat av: Baggen

Gött att få träffa dig igen mannnen !
Där är än skön snubbe.

2008-03-28 @ 15:47:59

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: