En hyllning till min mamma !

Min mamma blev ensamstående den 070827 då min älskade pappa gick bort ! efter fler år med hjärtproblem. Min mamma är 75 år och har starr, parkinsson utsllitna höfter, knän. Men hon kämpar på. Hon skall nu flytta från Bollnäs till Uddevalla för att slippa bli ensam och isolerad. I Uddevalla bor min lilla syster Marie och hennes flicka Cicilia. Och det är bra så hon får sällskap.

Hon slet hårt med min pappa då han satt mest i rullstol dom sista åren , han var också utsliten i kroppen med dåliga knän osv. Men hon tog ingen hemhjälp skötte pappa så himla bra. Visst hon var trött många gånger men  gnällde aldrig. Mamma kommer från Kiruna så hon har kämpat i hela sitt liv. Hon hade en tuff uppväxt. Det var fattigt i hemmet hon kom i från. Pappan var alkis och mer eller mindre söp i hjäl sig. Hennes bror tog livet av sig , men hon har alltid kämpat på. I sitt aktiva liv var hon dagmamma och hade som mest 11 barn samtidigt. Och jag brukar tänka på hur det såg ut hemma, det var klinist rent hemma, jag hajade aldrig hur hon bar sig åt. Men hon var av den gamla stammen man skall inte gnälla och man måste kämpa, och det gjorde både mamma och pappa. Vi har haft en bra uppväxt men ibland har det varit tufft även för oss. Men mamma såg alltid till att vi hade det bra.

Min mamma frågar alltid hur jag har det med pengar osv i bland kan det vara tufft för mig att vara timvikarie, och man har inte alltid jobb, men då brukar mamma skänka än slant vilket är mycket uppskattat hon tänker alltid på oss. Så därför är mamma värd en hyllning på bloggen. När pappa dog så gadda jag mig på min vänstra arm med hans namn, födelsedatum , dödsdatum och RIP , gadden är format som ett kors, en blid kommer att läggas ut snart, den andra underarmen har jag sparat till mamma som också skall få ett likadant kors. Så till sist jag älskar dig mamma du är bara så bra.

Mvh Blomman

382392-18

Postat av: Jenny

Det var fint skrivet! Din mamma verkar vara en riktig raketkärring. (Enligt min mening är kärring ett vackert ord)

2008-03-26 @ 11:17:44
URL: http://www.jennydahlberg.se
Postat av: Blomman

Tack Jenny !
Och sorry om det blev lite hård ordväxling angående Bella.

2008-03-26 @ 11:20:17
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Carro

Nilla: Utveckla gärna varför du tycker att det är skumt. Jag tycker att det är bra att skänka lite pengar till bra saker. Jag tänker inte sitta här och skriva om min farmors ekonomi, men allt jag kan säga är att om man har mycket pengar, som pensionär, så har man nog ingenting emot att ge pengar till sina barn ibland.

2008-03-26 @ 20:56:10
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se
Postat av: Blomman

Nilla !
Mamma är snäll*s*
Jag skänker ju inte hela min lön,men någon hundring här och där.
Och kan man glädja andra är det ju bra.
Sen får ju folk tro vad dom vill om det.
Är du läkare och 27 år så har du gjort det bra.

2008-03-26 @ 21:20:32
Postat av: Blomman

Nilla eller heter du Lasse ?
Kollade dit ipnummer.
Du verkar
ju inte veta vilket kön du skall ha.
Stå med eget namn så blir det roligare.Att gömma sig anonymt är ganska löjligt tycker du inte det?
Och du skulle ju inte besöka mig något mer,synd att du inte höll det.
Dina inlägg raderas i fortsättningen.

2008-03-26 @ 21:30:29
Postat av: Carro

HAHA, fy fan så patetiskt.. De där har jag råkat ut för också. Först HELENA, SEDAN KALLE. Schizzo kanske.. gud så tragiskt.

2008-03-26 @ 21:55:35
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se
Postat av: Carro

Nilla: Som om ni står för vilka ni är? "Lasse" påstod ju tom att han ser min pappa, han kom dessutom med både hot och helt störda grejer i sin senaste kommentar, så om ni nu ser min pappa, och ska komma och försöka trycka ner honom, STÅ FÖR VILKA NI ÄR. Eller visst, det är ju så mkt "lättare" att kommentera då man är anonym, så pinsamt att jag skrattar åt er.

2008-03-26 @ 22:29:27
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se
Postat av: Blomman

Carro kan du fixa bilden närdu har tid?
Skit i dom jag rensar inläggen i stället.

2008-03-26 @ 22:49:00
Postat av: Carro

Men just de.. de gick inte att öppna dom, kom in på msn och skicka den istället :)

2008-03-26 @ 22:55:25
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: