Då var debuten avklarad !

Efter en tuff jobb helg och mycket annat så var det dags för att åter igen besöka westernstadern High Chaparral Ett mycket trevligt inslag i Snekey Pete,s tillvaro, idag testade jag utrutsningen som jag skall ha på lajvet Håll i hatten som äger rum i augusti, allt satt som en smäck på en sådan stillig revolverman som jag*s* Jag blev till och med fotograferad av ett par barn, även Kasper tog ett par kort som skall läggas ut på bloggen. Showen var tillspetsad i år och var ett par klasser bättre en förr om åren, däremot det traditionella tågrånet var extremt dåligt på gränsen till pinsammt. Annars var det mesta sig likt vilda revolvermän som skrämmer slag på gamla och unga snygga brudar som går klädd i allt för långa kjolar och givetvis en sheriff. Årets modell kan man väl säga var lite speciell men rolig. Indianerna lyste med sin frånvaro men dom lär dyka upp så småningom när det börjar att dra ihop sig till högsäsong det är det inte nu. Men när dom öppnade igår så hade det var fullt ös och mängder av folk , bättre premiär hade dom inte haft på mången dag. Jag kommer ju att tillbringa en hel del helger där ute på chappis, likt vildmarksbyn en avkopplande tillvaro. Allt är så himla lugnt på sådana ställen, man känner frihet i kroppen och ingen press. Jag hoppas att ni som besöker min blogg också gör ett besök på chappis, men se upp för rånare, mördare och annat löst folk ingen kan gå säker som ni vet*s* Fråga bara Jesse James som sköts i ryggen av ynkryggen Robert Ford, om ni vill veta mer om denna historien så köp eller hyr mordet på Jesse James, enligt rykterna var han då tidens Robin Hodd men hur sanningen ligger med det skall jag låta vara osagt. Billy The Kid blev också väldigt ökänd trots sina unga år så hann han med att skapa en myt om sig själv som en fruktad revolverman. Men jag tar det mesta med en nypa salt, om ni vill veta mer om Pat Garett, Billy The Kid  så kolla in tv 3 i kväll den 25 /5  vid 1 tiden på natten då sänds Young Guns 2, en film värd att vara uppe på natten för.

Mvh Snekey Pete

Postat av: pitepalten

Ser framemot att få se Snekey Pete på bild!
Säkert jätte stilig!Haha!

2008-05-25 @ 20:03:07
Postat av: Snekey Pete

Hej Pite !
Ja och snabb som en vessla med sin revolverhand ha ha .

2008-05-25 @ 21:14:18
Postat av: Frugan

Allt klär ju en skönhet brukar man ju säga ha ha;)
Kram

2008-05-26 @ 07:48:25
Postat av: duncan blomdal

Glad skit eller...

2008-05-26 @ 17:12:45
URL: http://duncanblomdal.blogg.se
Postat av: Blomman

Japp det är jag ha ha.

2008-05-26 @ 20:12:43

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: