Dags för rekryterna från Töreboda ASTA KASK !

Ja ett av mina favoritband ger inte upp, dom åker runt och spelar var som helst hur som helst och är så jävla bäst. Asta Kask har jag följt sen radio programmet Ny Våg 78 -79! dom skickade iväg Ringhals Brinner, en låt som fortfarande är så jävla aktuell. Jag har även spelat förband till Asta Kask och  känner en del av dom personligen, helylle killar som fortfarande tror att det går att förändra våran ruttna värld. Jag skall se dom i Växjö den 7/6 på Musikens hus , där jag spelade med mitt band Barnarp Bulldogs 2006. Klart som fan att det blev succe´  här kan ni se själva. http://www.myspace.com/barnarpbulldogs där kan ni även se fyra videos och ladda ner lite låtar. Asta Kask spelar tvåtakt och det går undan som själve fan, så gött att man får stå päls för att citera Gunde Svan. Dessutom har dom grymt bra texter, och sånt gillar jag då jag själv skriver alla texter i våra band. Nu kan man ju undra när vi skall spela igen, ja det frågar jag med, men vi har ett uppehåll som det heter. När ni minst anar så står vi där igen och ger järnet, för om någon trodde att tvåtaktspunken är död så är det dags att vakna för så är det inte. Många bra band spelar en idag som var med när det begav sig.Asta Kask är ett av dom. Många engelska band lirar så som GBH, Partisans , Exploited och framför allt Sex Pistols som som spelar på Love and peace festivalen i Borlänge. Just nu håller jag på med att skriva egna låtar som jag hoppas att skall komma ut. Arbetsnamnet på den plattan heter "Blomman ger igen" Lite djupare texter en tidigare! jag vill hämnas nu. En del kommmer säkert att känna igen sig och det är meningen också. Man ger sig inte på Blomman ostraffat.. Jag använder inte våld utan mina texter kan tala om vad jag tycker och känner. Jag skall spela in en demo och skicka till mina vänner i Norge så får vi se vad det leder till. Men ni som vill uppleva lite av 80 talets nostalgi beger till Växjö den 7/6 om inte annat så kommer ni att kunna läsa om spelningen här. Med andra ord PUNX NOT DEAD !

Mvh Blomman


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: