Du har ju hela helgen på dig !

Nu har hela helgen gått och jag har varit ute i vildmarksbyn och hjälpt Kasper med hans hus. Det kommer att bli kanon när det är färdigt. Man tycker att man har hela helgen på sig men en  helg går så himla fort . Idag är det måndag igen och en ny vecka skall man se fram emot. Fast efter dagens träning så är det dags att ge sig ut dit igen! Fast  det blir lite stressigare när det är på en veckodag. Men han måste få det färdigt för snart är det ett lajv och då skall det vara klart. När allt är klart så skall jag ta lite kort ute i byn så får ni se hur det ser ut där. Jag trivs bra där för att det är så lugnt och tyst. Så i sommar kommer jag att tillbringa en hel del tid där. Men jag måste berömma sonen med han har slitt hårt med det där huset man skall komma ihåg att han bara är 17 år, och  jag tycker att den här rollspelsföreningen är väldigt kreativ, dom har en sån god sammanhållning och alla hjälper alla och ingen blir utfryst på något sätt. Inför alla lajven är dom i sin lokal och syr upp sina grejer dom skall ha, och dom är jäkligt duktiga. Ärligt så trodde jag inte Kasper kunde sådana grejer men han är skitduktig. Jag skulle nog inte ha tålamodet med att sitta och sy, jag har ju heller aldrig hållt på med det. Men eftersom jag funderar på att gå med i föreningen så få man väl lära sig då ha ha. Det jag tycker är bra med detta är också att dom lär sig mycket om historia och dom är väldigt kunniga inom sina områden, dessutom så kan allmänheten boka där ute så kan dom bjuda på eldshower spökvandringar mm, en bra grej för  tex föreningar eller företag som vill göra något annorlunda. Vill ni titta in på deras hemsida så kan ni läsa mer om föreningen , kontakter osv om det skulle vara någon som är sugen på att testa på att bli lajvare, själv skall jag ju vara med på Wilda Western lajvet, det skall bli en kul erfarenhet. Ingen är för ung eller för gammal för att prova på. Och det behöver inte kosta skjortan med utrustningar osv, föreningen har en hel del matrial som man kan antingen få eller köpa. Sen kan man kolla på Myrorna, Kupan, Sverige hjälpen så gynnar man ju samtidigt en god sak. Väl mött ute i skogen så hoppas jag att vi ses någon gång under sommaren.

Berghems vänners hemsida.

http://www.o-g-f.com/Berghem/index.htm

Mvh Blomman

Postat av: Branne

Får slänga upp bilder på erat projekt.

2008-05-12 @ 16:18:02
URL: http://branne.wordpress.com
Postat av: Blomman

Japp det kommer vi att göra Branne.

2008-05-12 @ 16:19:18
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/
Postat av: Lajvare på heltid

Kul som fan blomman att du skall vara med på ett lajv. Det är faktiskt skitskoj!

2008-05-12 @ 17:11:27

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: