Snekey Pete eller nu skall man bli lajvare !

Jag har följt min son Kasper på lite avstånd då han håller på med så kallat roll spel = med lajvare.Jag har aldrig fattat riktigt vad det går ut på men dom verkar ha väldigt roligt.Så jag tänkte också prova på det i ett Wilda Western live till sommaren där ja går in i rollen som Snekey Pete revolverman.Det blir mitt första och kanske det sista ha ha.Rollspel är ungefär som en teater, man tar en roll sen utvecklar man den genom inprovisation.Anledningen till att jag valde Wilda Westen temat är att jag är skogstokig i den tiden, jag älskar att se Wilda Westen filmer, med hela grejen indianer cobojsare och allt, det verkar hur coolt som helst.I Småland där jag bor har vi ju som bekant High Chapparall och dit åker jag ett par gånger varje sommar för att få uppleva lite av den gamla Westen tiden, man gå runt kolla på folk och kan  få en hel dag att gå utan att ha tråkigt.För att återgå till det här med rollspel, så kan man tro att det är mest ungar som håller på med detta men så är det inte.Den vanligast åldern är mellan 30 och 60 år, min son är bland dom yngsta och han är 18.Jag ser verkligen fram emot detta det skall bli skitkul, lite nervöst men det skall nog gå bra.När det gäller Wilda Western filmer så är favoriterna följande Soldier Blue en otäckt bra film som handlar om USA,s arme´ och kriget mot indianerna, den kom någon gång på 70 talet och är förbannat otäck,.USA,s arme ´ slaktade en fridfull indianby är det fanns mest kvinnor och barn, Över 500 indianer slaktades och i USA klassas detta som ett av det värsta brott mot mänskligheten någonsin.En annan film som jag gillar är Horse, den handlar om en engelsk fisförnäm överklassherre som blir tillfångatagen av indianer och sedan får gå igenom en indiansermoni för att gå in i rollen som en "riktig indian" han hängs upp bland annat i björntassar som är fastsatta i bröstet han måste klara smärta.Dansa med vargar är också en favorit film, och den handlar om en militär som vill så långt ifrån mänskligheten som möjligt.Efter en tid blir han vän med indianerna.Och sen deltar han i ett indian krig, han blir mer indian än vit.Men han tillfångatas av dom vita, men blir sedan befriad av sina indianvänner.En mycket bra och genomtänkt film,Nu såg jag i förra veckan att High Chaparall skall åter igen visas på tv, hmm tror ni jag kommer att titta? självklart kommer jag det.Jag hoppas även att Kampen om Colorado skall sändas igen, det vore hur häftigt som helst.Nu skall jag börja leta upp lite coola Westen kläder och det kan man hitta på myrorna , kupan osv billigt och bra, vapen och hölster köps på Hobex som har hyfsade priser.Så håll i hatten Snekey Pete laddar om !

Mvh Blomman

Postat av: Jesse James

Då får man passa sig.Ha ha.

2008-05-05 @ 09:24:31
Postat av: Carro

Ah vad roligt, det kommer nog gå bra :)

2008-05-05 @ 09:34:39
URL: http://carolineblomqvist.blogg.se
Postat av: Frugan

huka er alle man för nu laddar han om...ha ha ha
det vill till att passa sig i dom Småländska skogarna i sommar ;) jag tror ni kommer att ha jättekul! kram

2008-05-05 @ 12:50:52
Postat av: Snekey Pete

Japp det skall bli skitskoj,
Nu bärjar man leta efter kläder och har någon en ganska stor svart rock i schysst matrial alltså tunt så är jag intresserad att köpa.

2008-05-05 @ 13:06:12
Postat av: pitepalten

Så nu kommer din replik vara "upp med Händerna och tänderna!Hahaa!Du är för härlig blomman,I like you!

2008-05-06 @ 09:40:42
Postat av: Snekey Pet

Nej lite tuffare får det nog vara Pite ha ha.Min rollfigur letar ju efter sin brors mördare , han vet att han finns i stan men vet inte vem det är , men det är han där för att ta reda på**s*

2008-05-06 @ 12:48:30
Postat av: Frugan

Glöm inte att se dej över axeln, han kanske drar snabbare än du! Ha ha
Vore ju kul om Pete fick va med mer än första kvarten ;) ha ha kram

2008-05-06 @ 23:34:57
Postat av: Blomman

Fugan !
Jag är ju revolverman så jag kommer att bli sist kvar ha ha.Kram

2008-05-08 @ 10:56:14

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: