Vildmarksliv eller skall Blomman bli skogsmulle ?

I morrgon är det fredag och då skall jag och Kasper åka ut till vilmarksbyn och bygga på hans hus.Det är så himla gott att vara där ute inget som stör en och lugnt och fridfullt.Där kommer också wilda westernlajvet äga rum så man känner till stället väl.Där kan man laga mat över öppen eld.Inga mordeniteter finns där ute  och det gillar jag.Man kanske inte kan tro det om mig att jag är en naturmänniska men det är jag faktiskt, jag skulle igentligen ha levt  på wilda western har jag kommit fram till då man fick jaga sin mat själv bo under bar himmel och bara ta det lugnt ! det hada passat mig som fisken i vattnet.Jag skulle kunna o mitt ute på prärien utan mobil tv och dator, inga som helst problem med det , jag är ingen prylmänniska.Nu när min mobil är trasig så tycker jag det bara är enbart skönt, jag får ingen panik av att inte ha den.Jag skall ta upp ett gamalt intresse nu när jag skall ta ett sabbatsår med golfen nämligen fiske, det är till och med mer avkopplande en vad golfen är.Det enda som är synd är att jag inte har någon jaktlicens det hade varit kul att ha , sen kunde man bo ute i vildmarksbyn året runt, det skulle inte göra mig ett skit.Men nu kan man ju inte det men i sommar skall jag tillbringa mycket tid med Kasper där ute, för just det här lugnet som finns där.Man får känna sig som en nybyggare eller jägare kalla det vad ni vill, det låter säkert lite pateiskt men jag menar på fullaste allvar.När man är ute i skogen och går med hunden får jag frid, det är som en religös upplevelse.I alla fall på sommaren, vintern är ju inte lika kul men det hade ju fått gott det med.Är ju mer sommarmänniska en vintermänniska om man säger så.Tänk vad gott att slippa allt som räkningar, stress, irriterade människor och bara vara för sig själv, det hade varit guld.Någon gång i livet kanske man flyttar ut mitt i skogen skaffar lite djur, odlar sina egna grödor och bara vara så lycklig !

Mvh Blomman


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: