Kriga på ditt svin! Döda döda döda .

Jag gjorde aldrig lumpen och är jävligt stolt för det. Jag hade bestämmt mig i ett tidigt skede att inte bära vapen. Jag var ju punkare på den tiden och den kombinationen med militären var högst ömöjlig. Jag möstra ju som alla andra men tänkte först att jag skulle totalvägra men så blev det inte. Det blev det näst bästa jag gjorde vapenfritjänst på en högstadieskola, där jag hade hand om dom så kallade "värstingarna" Med dagens mått var dom väldigt snälla. Jag till och med hade ett band med några av dom. Krig är för mig bland det värsta, så många oskyldiga människor som far illa. Många som mister nära och kära på grund av meningslösa krig. Ta Vetnamn kriget tex USA skickade ut soldater ,där medelålden var 19 år. Jag menar knappt vuxna och som skall ut och döda, för jävligt anser jag i alla fall. Ingen tjänar på krig igentligen förutom då när Europa enades mot Nazityskland, vilket var en jävla tur. Inbördeskriget i USA Nord mot Syd, det kriget gjorde ju att slaveriet avskaffades så det var ju någon form av nytta i alla fall. Men jag mår dåligt av att se dom hemska bilderna från olika krig, det gör mig illamående på något sätt. Då när idioterna körde in i Wrold trade center trodde man knappt att det var sant. Jag vet min kompis ringde och skrek i luren att det var några galningar som har kört in i WTC, äh sa jag , jo slå på tv.n och mycket riktigt så var det. Dessa religösa fanatiker bryr sig inte om människor utan tror att dom skall bli hyllade som hjältar, idioter säger jag. Människorna på planen var ju totalt oskyldiga och hade inget med saken att göra. Men det är ofta så att många krig startar som religionkrig. Nu har jag en son som skall mönstra och jag uppmanar honom att inte göra lumpen, även om om Sverige skall vara neutralt, så är det en då så att när du har fått eller skall lära dig om ett vapen så är det till för att användas. I lumpen skjuter man på pappsoldater vilket skall utgöra människor man skall lära sig att döda. Vilket känns fel i min värld. Många slipper ju lumpen en då idag och skulle någon större krigsmakt vilja ta Sverige så gör man det inom 24 timmar har någon räknat ut. Varför ens ha en försvarsmakt ? det kostar bara en massa onödiga pengar. Sverige lär aldrig hamna i krig och det är jag glad för. Överskriften är lånad av mina vänner i punkbandet Asta Kask .....

Mvh Blomman

Postat av: Agnes

Alla "krig" är tämligen meningslösa både nationella och privata....

2008-11-20 @ 13:59:51
Postat av: Blomman

Du får nog förklara dig lite Agnes!

2008-11-20 @ 15:04:22
Postat av: Agnes

Trodde det va uppenbart, bråk leder sällan nån vart!

2008-11-20 @ 15:17:02
Postat av: Blomman

Nej det håller jag med dig om. Om man har bråkat med en vän tex, så mår man inte riktigt bra av det. Man vill ju igentligen inte göra det med vänner.

2008-11-20 @ 15:27:22
Postat av: MR F

Är nyfiken, vem är du?

Kommer du från Kvillsfors och var du punkare på typ 80-talet sådär runt -84??

2009-05-04 @ 15:56:05

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: