Trashcan ! en möjlighet eller en utopi?

Enda sen jag var liten har jag alltid gillat musik. Mina första idoler var Kiss och Suzi Quartro. Sen 77-78 kom punken in i bilden. Jag var helt frälst det var något nytt och något annorlunda. I skolan var man hatad men jag älskade det. Mitt spretiga hår och min skinjacka som retade gallfeber på "raggarbrudarna "  i plugget. Sen var jag och kollade på mina kompisar som repade och dom hade ingen bassist. Jag provade att spela en meningslös dag med Attentat sen var jag med i bandet, jag tror vi hette Snok 85 som senare blev Skinrollers. Sen hoppade jag på Fattijons som jag spelar med en idag som sångare men nu har jag tagit över gitarren, efter en hel del gittarister, Bonza, Pedda Icke, Markus. Det jag vill mena är att punken är ett bra sätt att börja lira på, jag är ett levande bevis på att man behöver inte vara proffs. Jag spelar hellre en bra som man säger så men det funkar trots allt. När jag skriver låtar skall det vara enkelt och giftigt helt i punkens tecken.(obs ingen porrfilm). Musik skall skapa glädje och punken har givit mig en massa possetiva saker. Visst fick man springa en och annan gång både från Raggare och Skinheads. Men det vara mest på kul utom en gång när Raggarna fick tag på mig och spöade skiten ur mig. Det kostade en vecka på sjukhus med hjärnskakniing som följd. Men jag vägrar att ge upp och bli "Vuxen" lite bättre har det väl blivit men jag älskar mina kompisar och mitt band vi har så himla kul. Punken skall vara för mig som Elvis var för morsan det skall finnas för evigt. Förmodligen blir det så när jag sitter på hemmet så kommer jag att skrika ut STATEN OCH KAPITALET ! och va allmänt förbannad.

Trashcan en möjlighet eller utopi ?

Jag har funderat länge på att starta en musikförening här i byn. Jag tror att det finns en möjlighet för ungdomarna att göra något , men musikföreningen skall ha plats för alla från punk till trubadur. Alla som vill skall få spela. Tanken är att köra spelningar en gång i månaden. Med ett par band eller artister som vill uppträda. Problemet är att hitta en lokal, som är tillräckligt bra och där man inte stör för mycket. Sen måste man dra in stålar så man kan köpa in utrrustning för spelningar. Men allt tar sin tid att bygga upp. Nammet är redan klart Trashcan det är ett bra namn på en musikföreningen. Jag vet att intresse finns, det gäller bara att få¨folk att fatta att det måste göras något här i Skillingaryd. Detta är en chans att skapa en bymentalitet att man hjälps åt ung som gammal. Alla känner någon som känner någon som är bra på något. Så ni där ute Rappare , Punkare , Rockare, Hårdrockare, Popsnören ja allt vad du vill hör av dig till mig så skall vi skapa något  tillsammans. Min dröm är att få hit Asta Kask det skulle ge fulla hus och bli ett helvetes drag. Men vi får se vad som händer framöver en så länge är jag bara i startgroparna. Men hej så långkalsong och hör av er ni som vill skapa.

Mvh Blomman


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: