Dags för kiropraktorn igen och knepig komunpolitik!

Att ha ont i ryggen är ett helvete. Jag var tre gånger hos kiropraktorn i sommras och idag är det dags igen. Jag kan inte räta på ryggen då gör det vansiningt ont. Men Mikael är bra på att laga ihop mig. Men jobbet som undersköterska tar hårt. Det är ett tungt och slitit jobb men jag trivs en då för att det är så kul att jobba med människor. Men nu skall våra kära politiker spara tre mille, ja vad gör man då ? Man skall dra in på terapin och sjukgymnastiken i komunen. Det innebär att våra gamla kommer att bli mera sjuka och bli sämre, för när man blir gamal så drar musklerna ihop sig om dom inte stimuleras. Det skiter politikerna i det är ju inte dom som tar hand om dom. Jag tror inte att dom fattar vad dom håller på att ställa till med! att dra in på dessa grejer som jag räknade upp är ett hån mot dom som byggde samhället. Dom har slitit hårt för att förtjäna ett drägligt avslut  i sina liv , inte att ligga som ett kollie och bara invänta döden. Men protesterna är massaiva från komun invånarna så man kan ju hoppas att döskallarna till politiker drar åt sig öronen. För det är ju alltid så att man skall spara på sådant som är nyttigt som skolan och äldreomsorgen. Det bästa vore om politikerna tog och sänkte sina feta löner så skulle det bli någon krona över till dom gamla, men så tänker dom inte. Dom bara ser till sig själva. Jag börjar allvarligt tala tröttna på deras sätt att behandla dom gamla, vad blir nästa steg att dom drar in på maten? Det är ju dom gamla som betalar för att bo på ett vårdhem då har dom också rätt till bästa möjliga vård. Och det är det inte att ta bort terapin och sjukgymnastiken. Våra högt betalda politiker borde göra lite studiebesök på ett vårdhem och se hur det verkligen är. Det är lätt att snacka när man inget vet. Dom skulle veta vad dom gamla uppskattar sin terapi och sjukgymnastik. Nu blir dom oroliga och många undrar hur det kommer att bli. Åk ut och förklara för dom och tar erat ansvar . Och gör det nu. För en dag så hamnar ni kanske på hemmet men då skall det väl frossas i skumpa och gåslever.


Mvh Blomman


Postat av: Putte

Tyvärr Blomman så har dom tecknat försäkringar så att dom landar i bomull i livets slutskede våra kära folkvalda blåa o röda politiker, förresten har du tid o blogga....du ska repa inför gigget 1 nov och ont i ryggen!!!!en stak..i baken rätar ut den...Nä skoja bara o ha de bäst

2008-10-09 @ 17:52:53
Postat av: Blomman

Ha ha Putte jag repar varje dag en liten stund i alla fall. Man kanske skulle pröva det sist nämda du sa ha ha.

2008-10-10 @ 12:04:16
Postat av: Punk

Är det ni som spelar jag var full? Den är go den....

2008-10-14 @ 13:27:04

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: