Det blev en månad till !

Idag fredag fick jag reda på att mitt jobb förlänger mitt vick en månad till vilket var roligt. Det visar att det har gått bra. Det som inte är bra är att det är väl så det kommer se ut att man bara får reda på en månad i taget. Men bättre så en inget alls. Att gå bara på timmar är ju inte så roligt heller då är det bättre att gå på schema. Min rygg börjar ju kännas bättre inte bra men bättre, men nu skall jag ha mitt njurbälte på när jag jobbar så ryggen klarar det här. Men trivs så jäkla bra med mina arbetskompisar Ewa och Monica dom är både roliga och bra att jobba med, det är dom som  jag jobbar med mest. Dom andra tjejerna är toppen också. vi har ett jäkla gött gäng på natten. På natten vet man ju aldrig vad som kommer att hända ena gången lugna fisken sen kan det vara storm nästa gång , så det är väl det som är tjusningen just att man inte vet hur det skall bli. Jag har ju även jobbat dag men gillar inte att kliva upp på morrgonen för jag är väldigt morrgontrött. Natten passar mig perfekt då jag gillar att vara uppe på nätterna. Det kall bli skönt att komma tillbaka efter en veckas sjukskrivning jag har verkligen saknat jobbet och kompisarna där. Det är synd bara att det är så få killar som jobbar inom vården , om dom visste hur kul det är så skulle fler säkert  vilja det. Men mycket handlar väl om lönen, men jag tycker en då att vi tjänar bra som jobbar på natten. Sen kan man ju alltid ta extra turer om man vill jobba mer. Sen hoppas jag att politikergubbarna tar och tänker till när det gäller besparingarna låt inte dom gamla få det sämre det sista tiden dom har kvar i sina liv.

Mvh Blomman

Postat av: johanna

Vill du bli veckans blogg i min blogg?

kommentera då minst 3 inlägg så är du med i lottningen (endast seriösa kommentarer)

CIAO

2008-10-19 @ 15:51:42
URL: http://baarahon.blogg.se/
Postat av: Carroooooo

Grattis till en månads längre vik, det var väl bra :) Föresten har jag gjort mitt livs första och jag hoppas sista, polisanmälan. Mer om det vid något telefonsamtal framöver, har iaf grunder för det jag anmäler om så jag hoppas att det leder till något men det vet man ju aldrig, men men...kan berätta när vi hörs på luren! puss & kram!

2008-10-19 @ 19:54:26

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: