Förkyld, nervös och fan och hans moster !

Ja med två veckor kvar så håller nerverna att sätt kämpar i hjulet. Jag har nämligen blivit förkyld. Det är rätt typiskt mig att bli sjuk när man skall göra något roligt. Fan man har ju sätt fram mot detta hur länge som helst. Men jag hoppas att jag skall krya på mig. Jag repar ju här hemma så fort jag hinner så låtarna sitter rätt bra. När man skall spela punk finns det vissa kriterier. Om vi börjar med klädkodexen, så är svarta jeans att föredra. Sneakers gärna i glada färger, är ett givet inslag, håret skall vara spretigt och svart, gärna med frisyrgele och hårspray, men en  äkta punkare har sockervatten. Tshirt med ett kända punkband som Sex Pistols eller Ramones är ok. Barbados går bort! självklart är nitbältet ett måste i år skall det vara tvåradigt med pyramidnitar, badges med favoritbandet skal finnas på "knuttejackan" om man nu har en sådan och den skall vara svart såklart. Mellansnacket skall vara rappt och fyndigt, och man skall hålla lagom tempo, men tanke på att vi har en halvtimme på oss och låtarna är sällan längre en 1.30. På scenen har man givetvis dryck och som den punkstjärnan man är så dricker man öl så klart. Light varianten är vanligt heligt kranvatten. Publiken måste absolut stå upp. Sitta ner gör man när PRO annordnar någonting  på panschishemmen.Låtarna skall vara fyndiga med bra texter och bra refränger som sätter sig. Covers är ok om man tillägnar dom något typ Sveriges bästa punkband osv. Och dom skall vara lite omgjorda. Konstigt allt detta stämmer in på oss i Fattijons MAKE MY DAY PUNK !

Mvh Blomman

Postat av: Gabriella

Se till att någon fotar så du kan visa i bloggen :P 2 veckor hinner du bli frisk på! Lycka till :)

2008-10-21 @ 15:27:32
URL: http://babbi.se
Postat av: Blomman

Japp det kommer nog ut på Uddevallakasettens hemsida sen så är det väl andra som fotar med.

2008-10-21 @ 15:33:56
Postat av: Sara

Krya på dig!

// Sara



Ps. Glöm inte säkerhetsnålen i kinden... ;)

2008-10-21 @ 22:03:50
URL: http://saragidlof.blogg.se/
Postat av: Putte

In o lyssna la ut vår version av Asta kask`s fänrik fjun. o krya på dig.

http://www.myspace.com/fattijons

2008-10-22 @ 20:11:17
URL: http://www.myspace.com/fattijons
Postat av: Blomman

Tack Putte ! hesheten börjar att släppa nu är jag bara förkyld mest. Ja det är bra vi skall tänka på en vän när vi spela den på festivalen.

2008-10-23 @ 11:16:43

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: