Nu drar det igång !

På fredag vankas det seriepremiär i div 4a västra. Vi möter Bodafors på bortaplan ett lag som slog oss i båda matcherna förra året tyvär. Så räkna med ett heltänt Värnamo IK. Vi har som målsättning att vara på den övre halvan i år. Och vi har ett lag som borde kunna vara det men allt är inte relativt, man skall få ihop det också. Träningamatcherna har varit som dom skall upp och ner. Det som ser lite tunnt ut är på målvaktssidan där vi har två unga killar, men det verkar som vi är på väg mot en lösning och ett nyförvärv som håller hög klass. Tyvär får vi klara oss utan Erk Lundh som inte kan komma i från Jobbet, samt John Claesson bortest och Robban Lorentzon skadad, tunga avbräck men jag hoppas en då att vi skall kunna bjuda på ett bra motstånd en då. Glädjande är en då att nyförvärvet från div 2 klubben Skillingaryds IK  Jimmy Pettersson är tillbaka efter skada. Jimmy kommer att tillföra en  hel del med sin rutin. Så i dags läget vet jag inte om vi skall spela på två femmor eller tre ytterpar, jag och min assisterande får diskutera detta i veckan. Det är kul att det drar igång nu i alla fall. Serien kommer att bli väldigt tuff i år. Lagan anser jag vara skyhöga favoriter samt Moheda. Men det är klart att jag har förhoppningar om att vi skall kunna vara med där uppe med, men som sagt det kommer att bli stentufft. Många nya lag i serien som man inte känner till som Marianelund, Gränna, Öjaby . Vugi, svårbedömmda lag. Så nu är det slut på att ha träningsoverallen på nu blir det skjorta och slips på matcherna, så man känner sig riktigt klädd.
Jag återkommer med laguppställning och lite inför matchen efter onsdagsträningen.

Mvh Blomman


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: