Paralympics , ett spel för galleriet eller ett måste för svt.?

Jag vet inte om man skall skratta eller gråta! en timme om dagen sänder man Paralympics. Sent som fan  på kvällen.,Vad är det man skall dölja ? svårt sargade kroppar, blinda, halta , nevrosedynskadade mm. Det är ett rån mot dom som har kämpat i motvind i hela sitt liv. Mot fördomar, mot myndigheter, mot den vanliga människan som bara tycker synd om dom. Jag tycker inte synd om dom, dom har gjort något vettigt av sitt handikapp, som helt klart och tydligt inte är något handikapp. Dom har bevisat att allt är möjligt, man kan köra bil med nacken ocm man inte har några armar, man kan åka störtlopp utan ben, man kan möta en annan människa  i judo fast man är blind. När vi vanliga motionärer pustar över att springa 1500 meter med en stor och fast ölmage, så kämpar dessa Paralympiker om guld, och har givit sig fan på att fixa det. Det är en jävla skillnad mot våra så kallade olympier som gång efter annan snackar jag åker till Bejing för att ta guld jo hej och hå, fiasko , fiasko, fiasko i varenda gren. Mycket snack och lite verkstad som vanligt. Det kan inte finnas ett enda land som kan vara sämst när det gäller som Sverige, världsmästare på att snacka men sviktar så fort det osar hett. Nej tacka vet jag lufgivärskytten fjorton guld, snacka om att toppa formen. Jag ger mig fan på att om han hade fått ställa upp i ett vanligt os så hade han tagit medalj. Alla heder till dom som satsar på sin idrott. Men tagga ner, innan ni har visat resultat. Se och lär av dom Paralympiska idrottarna, så kanske ni kan lära er något.

Sen till sist för ett par år sen gick jag caddy på handikapptouren i golf, jag gick åt en blind kille. För fan jag spelar golf med perfekt syn, och har problem med min golf. Han såg aldrig några hinder. Han frågade bara vad finns det plats? jag sa till vänster, ok han la bollen där, fast ibland hände det ju olyckor för honom med precis som med oss vanliga golfare. Men tror ni han brydde sig ? En annan hade gjort som han i sälskapsresan , NU SKALL SKITEN I och kastat bagen i första bästa vatten hål. Men efter en riktigt dålig första runda så spelade han sig upp sig på söndagen, på dom första nio hålen sköt han 26 poäng, haja 26 poäng och var blind. Han tappade lite sista nio men avslutade med 3 booiges 3 par 2 birdies och en dubbelboggie. Jag säger bara slägg dig i väggen Tiger Wodds.

Mvh Blomman

Postat av: Alexandra

Haha, tack för en underbar kommentar, det är sådana smp guldkorn that keeps me going.

2008-09-10 @ 15:19:50
URL: http://shamelless.blogg.se/
Postat av: Blomman

Tack själv för att du vågar stå på dig Blondinbella är en fake.

2008-09-10 @ 15:42:12
Postat av: Alexandra

Haha, jag är ingen punkare, du. Jag är bara mig själv. :)

2008-09-10 @ 16:19:42
URL: http://shamelless.blogg.se/
Postat av: Blomman

Gött det det och det räcker långt.

2008-09-10 @ 17:30:36
Postat av: Sara

Första gången jag läste din blogg. Tur för mig! Otroligt bra skrivet, och jag håller med dig till fullo. Heder till de som kämpar även om man har ett handikapp att tampas med. Kommer fortsätta läsa din blogg med nöje! /Sara

2008-09-10 @ 21:20:28
URL: http://saragidlof.blogg.se/

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: