Dags för el´ classico i bandyvärlden !


Annandagsderbyt är lika hett som det klassiska mötet mellan Real Madrid och Barcelona, jag snackar Edsbyn-Bollnäs. För oss som gillar bandy så är det så i alla fall. Jag är ju född i Hälsingland närmare bestämt Söderhamn, där Broberg härjar, men jag har bott i Bollnäs och då är det naturligt att hålla på Bollnäs. Edsbyn är ett hatlag likt IFK Göteborg för min del och man kan faktiskt jämföra lite med GAIS och Bollnäs, båda klubbarna har haft trasslig ekonomi, inte vunnit något stort på ett tag , jo Bollnäs vann ju World CUP samma dag som GAIS slog Landskrona i kvalet till fotbollsallsvenskan, man har trogna supportrar som alltid stöttar i alla lägen oavsätt motgång eller framgång. Och Bollnäs vinner sällan över Edsbyn och GAIS vinner sällan över IFK Göteborg. Men idag kl 13.00 är det då dags för derbyt. Jag sitter här med min brandgula Bollnäströja och hoppas på det bästa. Genom att man har bott i Bollnäs så har man ju sätt ett och annat derby och oftast har man fått gå hem med en bister min. Men idag hoppas jag på seger, så värm upp glöggen, spetsa lite med sprit ja då har du den klassiska bandydrickan, men jag själv håller mig till varmt kaffe idag ha ha. KOM IGEN NU BOLLNÄS OCH KROSSA EDSBYBÖNDERNA !

Postat av: Blomman

Tyvär gick det som vanligt Edsbyn var det bättre laget även denna gången.

2009-12-26 @ 15:19:11
Postat av: Rosén

Jag är från Bollnäs :)

2010-01-21 @ 07:02:33

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: