Kungahuset !

Ja då var det offentligt åt helvete offentligt Daniel och kronprinsessan har förlovat sig ! Idag när jag skulle kolla på nyheterna tog dom upp halva programmet om detta elände. Herregud dom är ju bara människor. Kungen har ärvt sin titel är detta rätt ? Nej det tycker inte jag. Daniel från Ockelbo blir prins.  Och vem bryr sig egentligen? jo jag eftersom jag tar upp det på bloggen. Men allvarligt talat, skall vi skriva i media om dom har haft sex också, hur dom har haft det när dom har haft det. Och har dom haft det överhuvudtaget? Fram med kyskelsbältet och kasta nyckeln. Låt Sverige avskaffa monarkin ingen jäv el skall kunna tjäna pengar på att inte göra något för att få dom. Men i Sverige fungerar det så att kungen behöver inte jobba , han har ingen rösträtt heller utan hans lön till han och hans familj betalar du och jag. Vi betalar hans fort körningsböter, solsemestrar, lyxkryssningar osv. Fy fan är det något man verkligen spyr på så är det kungahuset.

Postat av: Tobbe

Hej, coola ner dig lite, du har rätt angående att det skrivs lite för mycket om familjen men vadå? Totalt sett så är det inget problem att en (1) familj i Sverige inte behöver jobba och får betalt för att resa runt i världen och representera.



En hel del av pengarna som utbetalas går ju till att behålla och underhålla "värdefulla slott och herresäten" bl.a.

Vår kulturskatt med andra ord...vad man lägger i den betydelsen går ju att diskutera.



Det finns så mycket annat att uppröra sig över i samhället än vår monarki, tycker jag. Oavsett hur bra/dålig man tycker att den är så ska man inte vara avundsjuk iallafall. Jag tror att 99,5% av svenskarna inte skulle vilja byta med kungahuset, vill du?



Definitivt inte jag! :-)



Ha det bra!

2009-02-24 @ 22:23:37
Postat av: Blomman

Tobbe ! jag är inte avudsjuk men vad fan skall man ha kungahuset till ?

2009-02-25 @ 00:08:29
URL: http://innebandyblomman.blogg.se/

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: