Hur smart är man ?

Förra fredagen var det ett ganska grovt rån i en guldsmedsaffär i Jönköping. På bilden som ni ser var rånarna var inte maskerade Vill man verkligen åka fast ja då är det optimalt annars måste jag nog anse att dom var rätt korkade. Vill man verkligen hålla sig undan lagens långa arm så får man nog tänka till lite. Dessa gossar hade nog inte alla pomfritten i ugnen. Jag hoppas givetvis som en god medborgare att rånarna åker fast, känner man igen dessa tipsa polisen på 114 14. Någon bör känna igen dom kan man tycka. Rån är jobbigt för dom som råkar ut för det och det kan ta lång tid innan man kommer över en sådan sak. Jag blev själv rånad i Malmö när jag bodde där , och det kan jag säga var djävligt obehagligt. Ett par ungdomar slog ner mig bakifrån och snodde plånboken , jag hade inte en chans. Man är ju glad att dom inte fortsatte och misshandla mig när dom hade rånat mig. Det är tyvärr en ganska vanlig före telse. Ha det bäst där ute och gör din plikt om du känner igen dom. Bilden är lånat från Skillingaryd.nu



Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: