Jag har tjackat hus !

Nja det stämmer inte riktigt men där emot har jag blivit fadder till ett hus i medeltidsbyn, Askerbo heter huset,och ägaren känner väl inte att han har den tiden som krävs för att underhålla det. Så där kommer jag in i bilden. Jag skall börja att bygga om och renovera upp det så fort det blir väder. Huset är inte så stort men det funkar bra till två personer, det finns en dubbelsäng om inte annat så jag och Agnes har någonstans att sova när vi är där. Men som sagt det finns en del att göra. Jag skall åka ut någon dag och titta till det och kolla och rita och fixa en bra ritning. Jag är ju tummen mitt i hand men jag får lära mig under tiden och det finns alltid någon att fråga det finns gott om duktiga hantverkare i föreningen. Bland annat min son som är kunnig,och jag hjälpte ju honom med hans hus så det är ju inte mer en rätt att han hjälper mig. Nu längtar jag till bättre väder så man kan komma igång. Jag har förmodligen fixat en kista som syrran har som går i arv sen farmors tid som man kan ha grejer i. Sen får jag kolla på loppis, erikshjälpen ,kupan ,myrorna efter grejer som jag kan ha använding för. Vi får väl hoppas att det inte blir som i filmen "Drömkåken" att allt rasar samman ha ha. Sen är Agnes väldigt duktig och är rätt händing så hon kan säkert hjälpa till en del.I vilket fall som helst så skall det bli grymt kul,och i sommar har jag hur mycket tid som helst. Jag skall försöka ta kort på hur det ser ut nu och även sonens hus. Och sen när jag är klar så hoppas jag att det syns en viss skillnad.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: