Det är så tragiskt !

Åter igen har vårat lilla samhälle drabbats av ett chocktillståd . En 17 årig körde ihjäl sig i lördagsnatt. En krisgrupp har upprättas i kyrkan för att många behöver det här nu. I det här lilla samhället känner ju alla till alla. Jag hade ju killen som innebandyspelare i pojklaget en gång i tiden, så man lider verkigen med hans anhöriga. Det är inte allt för länge sen när det var en annan ung kille som körde ihjäl sig här och flera andra tragiska händelser har hänt här dom senaste åren. Varför kan man undra? Jag har inget bra svar på det, men jag tycker att det är fruktansvärt i alla fall. Många ungdomar går nu en svår tid tillmötes och många är mycket, mycket ledssna. Så det gäller för oss vuxna nu att stötta dom som har det svårt. Vi måste våga prata om döden för den undkommer ingen, men det är tragiskt när den kommer i förtid. Det är ju inte meningen att en 17 åring skall möta döden i så unga år. Jag hoppas verkligen att hans föräldrar får mycket stöd i denna svåra tid som kommer. Att vi i samhället bryr oss om och inte fördömmer. För det blir alltid en massa rykten när sånt här händer. En historia berättas i olika versioner och man vet inte vad som är sant eller inte. Därför pratar jag aldrig om sådant och lägger mig i ämnet hur, varför och vad var det som gjorde att han gjorde osv. Det räcker att konstatera att en ung människa har gått bort aldeles för tidigt. Mina tankar går till grabbens anhöriga.

Postat av: Fakta!!

17år = olagligt att köra bilen och Om man dessutom inte klarar av det tycker jag att han får skylla sig själv. Bara ren tur att det inte blev fler inblandade.

2009-01-19 @ 13:00:22
Postat av: Blomman

Skylla sig själv ja den sista idiote är inte född än helt klart! Visst det var dumt att han körde men skall han dö bara för det ? Hoppas inte hans anhöriga läser ditt fega inlägg utan namn ens. Han var dessutom min sons vän !

2009-01-19 @ 15:40:29
Postat av: Madde

Jag håller med dig blomman frruktansvärt lågt sagt .

2009-01-19 @ 15:52:21
Postat av: Ida

hehe ;P men jag tyckte det var hemskt. så fort jag inte kunde ha mössa så åkte luvan på

2009-01-19 @ 21:18:07
URL: http://busigabeerta.blogg.se/
Postat av: Blomman

Ja ha du menar om ditt år , jag fattade inte först ha ha.

2009-01-19 @ 22:48:22
Postat av: Nicke Nyfiken

Fakta!

Är du rent ut sagt dum i huvude ?

Skylla sig själv! fy fan vad lågt .

2009-01-20 @ 00:07:30
Postat av: Mikael

Idiot...ja det är säkert den där ”Fakta” personen.

Men tycker inte att man ska bli hotad för sin åsikt. Hur idiotisk den än må vara.

Vad är det som blir bättre av att använda våld??

Det finns ett ordspråk som jag tycker är ganska talande....

Där hjärnkapaciteten tar slut, Tar nävarna vid!!

Tänk på det!

2009-01-22 @ 12:43:33
Postat av: Blomman

Jag håller med dig Mikael det var hårda ord det där som Dennis skrev. Och jag tror inte att våld löser något igentligen. Våld föder våld som det heter.

2009-01-22 @ 13:07:30
Postat av: Blomman

Dennis det var för grovt så jag var tvungen att ta bort det. Men kul att du skirver en då.

2009-01-22 @ 13:14:53
Postat av: Dennis

Mikael; du skriver: "Men tycker inte att man ska bli hotad för sin åsikt."



Jag har eg. inte hotat någon, jag har bara sagt det som alla andra eg. tycker, dessutom så var det inget hot, snarare ett faktum då jag står för mitt ord. Sen att du "råkar" vara ytterligare en person som inte vågar stå för sin identitet förvånar mig inte alls, hur vet jag att inte du och "Fakta" är samma person?



Du fortsätter; "Det finns ett ordspråk som jag tycker är ganska talande....

Där hjärnkapaciteten tar slut, Tar nävarna vid!!"



Det handlade knappast om hjärnkapacitet i detta fall, det handlade om att vissa saker "kostar tänder" det är inte mer med det, prova att göra ett nedlåtande uttalande om någon jag bryr mig om så får du se (och nej, det är fortfarande inget hot, i min värld är det ett faktum), det finns vissa saker man inte gör och inte säger, må vara "kåk"-anda men det är i alla fall en hierarki som fungerar.



Blomman; det var väl ingen fara i det, jag som är så snäll och timid :P

2009-01-24 @ 01:29:45
URL: http://hycklare.blogg.se/
Postat av: Mikael

OK...Det du menar är att man kommer alltså få tänderna utslagna ifall man säger eller gör saker som den personen som är högst upp i hierarkin inte gillar.

Diktatur tror jag det kallas....Men i MIN värld är det ändå så att jag försöker nog hellre att försöka prata "idioten" tillrätta istället för att slå ut hans tänder.Vad lär han sig av att få stryk.....Jo, säg inte vad du tycker och tänker för då kan du få stryk.

Detta är min Filosofi som jag försöker leva efter och det jag försöker lära mina barn,Men du får göra som du vill....

Föresten så vågar jag inte skriva mitt riktiga namn....jag tycker ju inte likadant som du och man vart ju aldrig vart det leder...det är ju att FAKTUM i din värld inte ett hot!!!

2009-01-24 @ 10:51:44

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: