Nu har vansinnesdåd ägt rum igen !

Denna gången är det i Belgien en 20 åring går in på ett dagis och dödar 2 barn och en dagisfröken. När skall vansinnet ta slut? Vi har ju haft själva en hel del. Engla,Max och Saga Anna Lind pojken och tanten i Lindköping massaker på skolor i Finland och USA mm. Jag fuderar på hur det kommer sig att det kan slå slint totalt i huvudet på folk. Jag tror att det är ganska misslyckade personer somut för sånna här dåd, problem barn sm själva kanske har mobbats eller på något annat sätt har känt sig misslyckade. Man vill åt en viss form av bekräftelse och till med hoppas att bli berömmda på kuppen. Det är ju trots all bätter att bli ihågkommen som en mördare en ingenting alls så tror jag dom tänker. Sen är dom ju givetvis psykist sjuka friska människor har ju spärrar. Vad tror ni mina läsare , vad är det som utgör att vissa människor tar till vansinnesdåd för att bli berömmda? Vad beror det på tror ni innebadyblommans läsare?

Postat av: DP

Jag tror varken att det har med psykisk sjukdom eller ett potentiellt kändisskap att göra. Till slut tröttnar människor, antingen på något hos dem själva eller hur de blivit bemötta. Verkligheten är inget kul ställe längre, inte den verklighet som de flesta upplever i alla fall. Vad hände med den genuina lyckan? När lycka och ödmjukhet saknas så slutar det på dessa sätt, det kan iofs också sluta på psykakuten eller med att man helt enkelt hoppar från ölandsbron, för att allt blivit trist. Jag tror att alla är potentiella mördare, alla människor har det i sig, sen att en del behöver alkohol eller andra saker för att "släppa sina spärrar", och en del inte behöver något är bara en del av den verklighet vi lever i. Sålänge du inte har en examen i psykiatri så tycker jag inte att du ska uttala dig om vad "friska" eller "sjuka" människor har, speciellt inte om du inte källhänvisar tipsar, det är lätt att man blir klassad som besservisser eller "självutnämnd allvetare" annars, och det vill väl ingen, eller?

2009-01-27 @ 14:21:36
URL: http://hycklare.blogg.se/
Postat av: Blomman

Jag går bara på sunda förnuftet DP. En normal människa går inte in på ett dagis och hugger ihjäl tre oskyldiga det tycker jag säger sig självt.Jag har läst psykologi i alla fall och det räcker en bit.

2009-01-27 @ 15:54:51
Postat av: Babbidesign - [Design & Foto]

Fattar det inte heller, kan inte alla monster sättas på en ö så de bara kan förgöra sig själva.

2009-01-28 @ 03:14:11
URL: http://babbidesign.blogg.se/
Postat av: Blomman

Precis Babbi håller med dig.

2009-01-28 @ 07:58:50

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: