Dags för Gnaget borta !

 Måndagen den 27/7 KL 19.00 Solna


Då skall man åka på den traditionella bortamatchen i Solna. AIK borta är en klassiker förra året tog klacken en annan resväg men i år är allt som vanligt igen, jag och sonen hoppar på vid Eurostop i Jönköping iklädda dom vackraste färgerna grönt och svart. GAIS har ju som bekant ett utsattläge och varje poäng är livsviktiga. GAIS hade 2-0 senast men tappade såsom många gånger för i årets serie. GAIS har inte haft det riktiga flytet samt att man har haft en målvakt som har darrat betänkligt. Men hoppet är det sista som lämnar människan så även oss trogna GAISare. Förra gången när jag var i Solna fick vi vara kvar på arenan i inte mindre en två timmar efter matchens slut då AIK huliganer ville diskutera livets allvar med oss. Samt att dom hade knackat in ena fönstret på bussen. Dessa gossar är inte intresserade av fotboll utan är bara ute efter att slåss och sånt tycker jag är tråkigt värre. När jag åker på fotboll så är det en folkfest. Man tar en pilsner i glad vänners lag och sjunger och har trevligt. När man slåss ja då har ju man definitivt hamnat på en neandertalares nivå. Fotboll är kul men slåss är idioti. En rapport från resan kommer på tisdag när jag har vaknat.



Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: