Jobba , jobba, jooooobbba !

Denna veckar jag en tuff vecka skall jobba 6 nätter. Det sliter hårt på kroppen att jobba så först tre nätter på raken  sen vila 2 sen hela helgen. Undersökningar visar att man förkortar sin liv med ca 7 år att jobba natt. Jag vet inte om det stämmer men visst kroppen får ta stryk. Jag har ju jobbat på fabrik också i många år natt men då jobbade vi ju lite mindre än  på boendet där jobbar vi ju alltid 10 timmars pass. Men trots allt så trivs jag med att jobba natt då man är en nattuggla. Som tur är har man inte alltid sådana här veckor. Det sociala livet blir ju lite lidande om man säger så. Det enda man väntar på är ju att man skall få gå och jobba igen. Men allt går att lösa om man bara vill. Problemet är att jag kommer nog inte få någon semester och det suger. Jag brukar ju ha semester i augusti efter sommaren men i år så flyttar jag ju i sammband med min sista natt och det är inte så kul. Man vill ju göra något kul också typ ut och resa. Men vi får se hur det blir med det. Jag hoppas ni andra där ute i rymden får en bra sommar och en skön semester.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: