Vad är skillnaden ?

Ordet  rasism har nötts och blötts i århundraden men min fråga är vad är skillnaden på att hänga ut svenskar eller att hänga ut invandrare? Jag har ett exempel. I  Värnamo Nyheter i måndags  skrev dom följande, att svenska ungdomar hade beväpnat sig med baseballträn och järnrör och lyssnade på vit makt musik, samt att dom letade efter en våltäktsman. När man skriver så kan man ju tolka att samtliga ungdomar är rassister. Men i onsdags var det 4-5 Somalier som var ute med knivar och järnrör, men det har dom inte skrivit ett enda ord om. Gäller inte rasism alla även oss svenskar ? Jag tycker att ordet rasism tages till alldeles för lätt. Det är ingen skillnad på att behandla en svensk illa eller än invandrare illa men det verkar inte alla ha fattat. Jag vill påpeka för mina läsare att  jag är inte invandrarfientlig på något sätt men jag är trött på hyckleriet. Man måste få säga som det är utan att behöva kallas rassist eller vad tycker ni mina kära läsare?

Postat av: Berra

Jäkla rasist

2009-07-17 @ 14:19:46
Postat av: Blomman

Berra !

Rasist ? hur go är du då ? jag är absolut ingen rasist . Det vore kul att veta vad du syftar på.rasist har blivit ett själsord somman drar tillmed titt som tätt utan grund. Det gjorde du nu.

2009-07-17 @ 16:36:01
Postat av: Berra

Varför skulle samtliga ungdomar ses som rasister för att Värnamo tidning som dom gjort? Jag hoppas verkligen inte att du tolkade det som att 100 % av Sveriges ungdomar hade beväpnat sig, lyssnar på vit maktmusik och letar efter en våldtäktsman. Då borde de hittat honom..

2009-07-20 @ 19:42:21
Postat av: Blomman

Jag syftade på ungdomarna i Vaggeryds komun, så som dom hade skrivit så kunde man inte tolka det på annat sätt. Tyvär har dom inte hittat svinet som våldtog vilket är synd. Man kan fråga sig vad polisen gör igentligen.

2009-07-20 @ 22:47:08

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: