En snäll vegan äter inte upp djurens mat !

Dagens ämne blir veganer. Veganer är ju som ni mycket väl vet inte köttätare. Men vissa äter fisk , ägg, räkor osv. Jag förstår inte vitsen egentligen Om man nu är så rädd om djuren så duger det inte att äta fisk som exempel. Antingen äter man alla djur eller så gör man det inte. Är en fisk mindre värd en än ko ? Jag tycker resonemanget blir lite tvetydigt. Jag själv äter det mesta i djurväg, kött fisk, ägg, skaldjur mm. Men jag anser mig själv inte som en sämre människa för det. Och jag accepterar veganer men dom har väldigt svårt att acceptera köttätare tex. Varför kan man fråga sig? det är ju upp till var och än hur man värderar saker och ting. Däremot så hatar jag djurplågare sådana borde det va dödstraff på Speciellt dom där vidriga typerna som har djursex , dom har inget existensberättigande. Sen har vi dom militanta veganerna som ger sig på mcdonalds , bränner ner korvmojjar, förstör scanbilar. Släpper ut silverrävar och minkar som har levt alla sina levandsår i fångenskap, det är verkligen inte humant mot djuren. Men sådant tänker dom inte på. Jag kan tycka att det är taskigt av veganerna att äta upp djurens mat så som grönsaker potatis, spannmål mm ha ha. Nej skämt och sido ni hajar vad jag menar. Men till sist få folk göra vad dom vill ! var vegan om man vill var köttätare om man vill det. Men acceptera att man kan vara olika. Jag har vänner som inte äter kött men det bekommer mig inte jag äter det som jag vill, och jag äter grönsaker också. Det enda jag tycker är att veganer skall vara så präktiga och säga att det är fel att äta kött, vad ligger felet i ? Hade vi veganer på stenåldern, nej inte många det är naturligt att jaga som indianerna gjorde för att överleva . Jag hoppas att det blir en debatt från båda sidor i detta ämne.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: