Jag hatar måndagar !

Fast jag hatar dom inte lika mycket som hon som tog sin farsas bössa och gick upp på en vind och sköt ner mot en skolgård och dödade  ett antal människor så mycket hatar jag inte. Den tragiska händelsen blev en klassisk punklåt med bandet The Boomtown Rats.
Tjejen som sköt fick den frågan varför hon gjorde detta hemska brott , då svarade hon bara iskallt  "i dont like mondays". Men måndagar är förbannat tråkiga , dåliga program på tv, vädret suger oftast på måndagar, en helt ny vecka man längtar bara till helgen att något skall hända, men man kanske får åka till byn eller chappen så kan man ju fördriva tiden lite i alla fall. Som tex som att väcka trötta ungdomar på en måndag som skall till skolan,  är jobbigt ! speciellt när dom lider av enorm morrgontrötthet och dom vaknar inte om man så kastar in en handgranat i sovrummet. Utan man får tjata och tjata tills dom springer iväg i sista minuten. Ebba Grön gjorde ju låten " jag hatar söndagar" men jag tycker nog att måndagar är tråkigare. Någon av mina läsare kanske har en bra ide´ varför måndagar suger så enormt, jag har inget bra svar , det är bara så att jag tycker dom är tråkigare en andra dagar. Fast när innebandysäsongen är igång är det bättre då vet man ju vad som skall hända oftast har man ju träning på måndagar och då är det bättre.

Morrgondagens eller kvällens bloggande kommer att handla om min goda vän från indianbyn, Indian Rickard som är enormt duktig på indianhantverk jag har köpt en hel del grejer av honom till mitt lajvande eller min Trapper utstyrel. Ha det gott vänner och en bra måndag om man nu kan ha det.

Postat av: Micke J

Tror ditt hat till måndagar kommer från besvikelsen till GAIS alla tappade poäng varje helg...

2009-06-02 @ 10:25:57
Postat av: Blomman

Ha ha Micke , kan det vara så ?

2009-06-02 @ 18:37:22
Postat av: Perra

Snygg intervju i barometern idag haha.

2009-06-03 @ 12:23:43
Postat av: Putte

Ha en trevlig nationaldag din Buffel, jag håller på att uppdatera Fattijons sida med gamla låtar

2009-06-06 @ 04:52:49
Postat av: Blomman

Perra man får bjuda på sig lite ha ha.

2009-06-08 @ 05:36:11
Postat av: Blomman

Perra man får bjuda på sig lite ha ha.

2009-06-08 @ 05:36:34

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: