Sjung om studentens lyckliga dagar !

Nu i dagarna så är det många som tar studenten ! ungdomar som har slitit hårt för att klara skolan. Men frågan är om dom kommer att bli så lyckliga när dom kommer ut på arbetsmarknaden? I krisens Sverige där arbetslösheten är skyhög och det är problem överallt, man skär ner så att folk går på knäna. Våra kära politiker vill att vi skall spara på allt sänka löner osv men vad gör dom själva ? inte ett förbannat dugg. Dom är inte beredda på att sänka sina löner utan man väljer att redan sparka på dom som ligger ner. Jag skulle för mitt liv inte vilja byta med dagens ungdomar dom kommer att få ett helvete att få jobb. Det räcker ju bara att titta på hur mycket social bidragstagandet har ökat med närmare 70%.Vad beror detta på ? jo att folk inte har jobb man kanske är ut stämplad osv.  Jag tycker väldigt synd om ungdomarna det är en då dom som skall ta över en dag men vad finns att ta över ? ett samhälle i kris och dom kommer bli välkomna till ett 30 talets Sverige. Jag har själv 2 ungar på 19 och 17 år som jag inte vet ens om dom får något sommarjobb ens. Detta är ju inte klokt. Jag läste om ett städjobb som låg ute i Jönköping normalt sätt brukar det vara 4-5 stycken som söker ett sådant jobb nu var det 400. Det säger väl en hel del om hur det ser ut. Folk börjar att bli en aning desperata och jag ger mig fan på att kriminaliteten kommer att öka också när det ser ut som det gör. Folk är i princip beredda på att göra allt för att klara sig. Vad tror ni mina läsare har ni några förslag på hur allt skall lösa sig, lämna gärna en kommentar. Ha det bäst mina vänner.

Postat av: Kalle O

Det är den sittande regeringens fel att det ser ut som det gör.

2009-06-11 @ 23:22:25
Postat av: Blomman

Kalle O jag äör den första att hålla med dig. Kul att du tittade in och läste ha en bra helg.

2009-06-12 @ 11:20:29
Postat av: Anonym

Blomman !

Skit i dom som som klagar på dig dom har väl inget annat liv.

2009-06-12 @ 15:59:42

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: