Indianbyn !

Jag vet inte om det är så många som vet om att vi har en livs levande indian by i Sverige. Den ligger i Strängnäs och i den föreningen är jag numera medlem. Den sysslar med allt möjligt,man kan besöka den  och hyra tipis. Dom ordnar aktiviteter i indianhantverk, dans mm. Jag skall besöka byn själv för första gången under pingsthelgen då dom har en Wilda Western marknad. Vildmarkslivet är en härlig sysselsättning och till sommaren skall jag ta upp ett gamlat intresse nämligen att fiska. I närheten av vår an egna medeltids by finns en sjö och där skall jag meta. Det är väldigt avkopplande. Jag hoppas att man får många nya vänner i sommar på lajv och olika träffar,sen blir det väl ett och annat besök till High Chapparall. Det är ju en stor tävling westernridning under juni månad. Så den mesta tiden under sommaren kommer jag ägna mig åt att jobba och vara i våran egen by. Dessutom skall jag fortsätta att öva upp min knivkastning det är också kul. Sen  skall ju renovera upp Askerbo och göra det fint. Vad skall ni själva göra under sommaren och våren? Skriv gärna och berätta. Här kommer en länk till indianbyn.

http://www.indianbyn.nu/


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: