1 maj arbetarensdag eller har vi glömt Ådalen 31 ?

  Jag har aldrig hymlat att jag har röstat rött enda sen den dagen när jag fick rösträtt. Men just nu känns det inte som vi har något arbetarparti längre. Sossarna har blivit lite smårborgliga. Men jag skulle aldrig kunna rösta på ett annat parti .MUF och borgarpacket sparkar redan på dom svaga, men vem fan hälper dom svaga ? Ingen som jag ser det. Det har stått i tidningarna var och var annan dag att folk inte får sina pengar från A Kassan, skandal är bara förnamnet Dom pissar på dom som redan har det jobbigt. Hur svårt kan det vara att få i väg pengar till dom arbetslösa. Jo för dom sitter på sina feta arslen på sina kontor och rullar tummar, i alla fall känns det så. Man får ju tag tag i högen och börja att beta av. Jag brukar att demonstrerar för det är min rätt men nu dom sista åren har jag tappat orken för det i hjärtat lyser den röda färgen en då. Jag tycker det det var bättre förr, nu låter jag som en senil gubbajävel, men Palme , Sträng, Erlander kändes mer äkta på någotvis. Största felet var att välja  Mona Sahlin som pratiledare, vi måste ha folk med kraft om vi inte skall tappa mer mark än vad vi redan har gjort. Minns arbetarna i Ådalen 31 och hedra dessa hjältar, dom gjorde något och agerade,vad gör vi ? jo som jag gnäller mest. Men vad skall man göra jo rösta rött nästa gång det blir val, den chansen har vi i alla fall att påverka utgången. Eller som Troublemakers säger. Rösta rött lev blått ät grönt och jobba svart, så kan vi få en lyckligare tillvaro ! eller vad tror ni ?

Postat av: Arne

Blomman till statsminister!

2009-05-03 @ 18:32:57
Postat av: Blomman

Ja vad fan det skulle varit något ha ha.

2009-05-03 @ 18:37:43

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: