Arbetsförmedlingen det nya Gestapo ?

Jag läste på min dotters blogg om en kvinna som inte fick boka om en tid med arbetsförmedlingen för att gå på sin mors begravning. Detta innebar att hon blev av med en veckas ersättning. Hur fan är det möjligt ? Hur kan arbetsförmedlingen vara så okänsliga man vill bara spy. Jag skulle också struntat att gå till arbetsförmedlingen för att gå på min mors begravning det skall dom ha jävligt klart för sig. Det måste få bli ett slut på dom här dumheterna att sparka på dom som redan ligger ner , dom som har det tufft, skall dom dessutom hindra folk för att gå på en begravning i stället för ett inbokat möte med förmedlingen ja då är våran sjuka värld ändå sjukare. Den där arbetsförmedlaren borde få avdrag för okänslighet och en fet spark i röven. Men dagens samhälle har gått över styr sen vi fick en blå regering dom har ställt till en jävla massa, mot sjuka., arbetslösa mm. Arbetslösheten har aldrig varit högre än vad den är nu, vad beror detta på ? Ja jag har inga klockrena svar men mycket av skiten som har hänt är dom blåas fel. Man kan inte behandla människor hur som helst utan att det händer något, det är dags att AGERA NU !

Postat av: Putte

För djävligt, hitta massa kort från Turnen med Fattijons förresten, kommer lägga upp dom under dagen

Bland annat från Jailhouse rockbar och från Eskiltuna och från nått gammalt rep...

2009-05-10 @ 12:19:25
Postat av: Blomman

härligt mannen. Maila mig adressen på [email protected]

2009-05-10 @ 17:10:44
Postat av: Moderat

Du tror inte arbetslösheten har nått att göra med finanskrisen som är ute i världen ? Att sen folk inte får ut a-kassa lika lätt längre är bra. Det ska vara hårda kontroller, folk har myglat med systemen för mycket.



Givetvis ska alla som har rätt till a-kassa och andra bidrag få sina pengar.

2009-05-10 @ 20:55:38
Postat av: Blomman

Mioderat visst det kan jag hålla med om men det hjälper väl inte dom som sköter sig eller hur. Man skall fan inte behöva vänta i flera månader på a-kassa eller från försäkringskassan. Skulle man råka få en krona för mycket ja då är dom snabba med återkrav.

2009-05-11 @ 11:33:03
Postat av: Henry

Vad ska du jobba med i kalmar blomman ?

2009-05-11 @ 12:04:51
Postat av: Blomman

Hej Henry !

Jag skall jobba med samma som jag gör här undersköterska.

2009-05-11 @ 12:05:49
Postat av: thomas

Myglas det i de högsta leden får man nog räkna med att det myglas även längs ner. Frågan är om man räknar procentuellt vilka som myglar mest, man kan bara ana??



Det är lättare att slå på de som redan ligger!! men ack så fegt

2009-05-12 @ 15:33:31
Postat av: Blomman

Håller med dig Thomas helt och hållet.

2009-05-12 @ 18:44:44

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: