Att tänka innan man talar , är som att torka sig röven innan man skiter !

Dags för lite innebandy då. Malmö FC i div 2 södra götaland har stora ambitioner man sa i en intervju att man hade bra koll på Bajen om man får möta dom i ett ev kval. Då hade det gått 4 matcher. Vad vinner man på att ha en sådan kaxig attityd ? inte vet jag men jag har lite svårt för just den sortens utalande. Hade man nu vunnit serien ja då hade jag förstått att dom hade bra koll på Bajen och att man hade scoutat dom. Men efter fyra matcher! Nu har dom tappat serieledningen och deras formkurva har pekat neråt, det är ju inte så att jag inte unnar MFC någon framgång men lite mer ödmjukhet skulle inte skada. Men det verkar som det har blivit ett mode inom innebandyn att vara just kaxiga, det är ofta man hör vi skall krossa dom, vi skall pissa på dom osv. Fjantigt enligt mig. Jag anser att det är bättre att ha en ett klart mål inom gruppen men utåt sätt vara väldigt , väldigt ödmjuk. Men det finns flera lag som hellre snackar en att leverera så Malmö är inte unika på något sätt, och jag tror tyvär  att vi kommer  få se mer av den varan. Innebandyn har kommit ganska långt men har fortfarande mycket att lära.  Jag hoppas att en vettig disskusion här på bloggen kan uppstå med sunda åsikter om ämnet, så hur gick det då för Malmö vid dagens match , jo torsk hemma mot Södra Dal med 4-5 segermålet inprickat 19.57.


Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: