Nostalgi med Noice !

Ikväll kommer det ett program på tv 8 som handlar om bandet Noice. På senare tid har jag haft kontakt och blivit god vän med basisten Peo Thyren'. Bandet Noice startade runt 1978 och 1979 vann dom en rockabandstävling. Och alla som var med på den här tiden vet hur hysteriskt det var, tjejerna var helt galna. Jag minns syrran hon tapeserade rummet med Noiceafischer och jag bara hatade dom, för det skulle ju liksom vara så, man fick inte gilla Noice om man var punkare. Men jag erkänner nu i efterhand att jag gillade dom väldigt mycket. Jag tycker att det är jäkligt kul att Noice spelar fortfarande med alla tragiska händelser som har hänt bandet. Först dog Freddie Hansson klaviatur 2001 sen dog Hasse Carlsson gitarr och sång 2002 Freddie var lika gammal som jag och Hasse tre år yngre när dom gick bort. Att så unga människor dör är tragiskt. Det är därför jag tycker att det är så strongt av Peo och Klasse' att dom fortsätter med bandet och tar det idag för vad det är just att spela rock,n roll för att dom tycker det är så jäkla kul. Jag hoppas att jag får tillfälle att se dom igen , det är bra drag kan jag säga. Texterna sitter som en smäck en idag när man lyssnar på dom och det är bara kvalitetslåtar som kan hålla så länge. Nu idagarna har det varit lite turbulens kring bandet. Eroticmässan har felaktigt påpekat att Noice skulle spela på den tillställningen men det är coverbandet Noice forever som spelade med fd trummisen Fredrik von Greber och fd sångaren Marcus Örhn. Det är både skitaktigt och jävligt dålig stil av dom medelemmarna att marknasföra sig som Noice. Speciellt när man en gång i tiden har spelat med bandet. Men bra av Peo att reagera starkt på det som har hänt hatten av för det. För vem vill ställa upp på en sådan grej ? Så dröm er tillbaka till 80 talet lyssna på låtarna på  yuo tube ta en kall öl och njut av ett stycke klassisk svensk rock historia .

Fakta om Noice

Orginalmedlemmar. Peo Thyren' Bas, Hasse Carlsson Sång och Gitarr, Robert Klassen' Trummor, Fredde Hansson Klaviatur.

Senare medlemmar, Fredrik von Greber Trummor, Marcus Örhn Sång, Nicklas Östergren Sång

Nuvarande medlemmar. Peo Bas, Klasse trummor, Andy Ravel Gitarr, Funky Dan Larsson Sång.


Postat av: Arne Anka

Noice är guld Blomman du känner mig, ta inte skiten så allvarligt.

2009-11-21 @ 03:41:59
Postat av: Blomman

Ha ha det gör jag inte Arne.

2009-11-21 @ 13:57:20

Kommentera gärna!



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: